Gorillas laat zien wat 'wat Nederland wil'

16-05-2022 (11:27) - Campagnes

On-demand bezorgservice Gorillas lanceert een campagne genaamd "Wat Nederland Wil". Hierin wordt teruggeblikt op het bestelgedrag van Nederlanders en gekeken naar de eetgewoonten van de klanten. In verschillende buurten in Amsterdam duiken grote flyers op met provocerende teksten, die de eetgewoonten van de buurt blootleggen. 
 
De campagne, die vanaf 17 mei in Amsterdam loopt, is een ode aan de populairste bestellingen en koopgewoonten van Amsterdamse klanten. Zo wonen de “Echte hotshots in de Baarsjes”, waar Jumbo’s ginger shots zeer in trek zijn. Deze worden vier keer zoveel besteld dan in Oud-Zuid. Nieuw-West grijpt vaak naar de fles: er worden 160% meer babyproducten verkocht dan in Oud-West. Ook opvallend is dat in het Centrum van Amsterdam 1,5 keer meer wc-papier wordt verkocht dan in Watergraafsmeer. 
 
Via social media en een tv commercial wordt ook het bestelgedrag van andere steden blootgelegd. In Groningen worden de meeste ‘slippertjes’ gemaakt: daar worden dubbel zoveel bananen én condooms verkocht dan in Utrecht. Ook houden ze in Groningen de prik er lekker in door 133% meer cola te bestellen dan Den Haag. Daarnaast ‘scharrelt’ Rotterdam erop los: met 35.923 eieren bestellen zij 3.7x meer eieren dan Groningen.
 

Wat Nederlanders vooral via Gorillas bestellen

  • Avocado, banaan, coca cola zero, lokale Lagerweij eieren en Jumbo gember shots behoren tot de populairste producten in de app
  •  
  • 80% van Gorillas top-gebruikers in Nederland hebben de afgelopen maand fruit of groenten besteld