
Gezamenlijke brancheorganisaties verbinden zich aan Pitchcode 2025
Op 29 september hebben brancheorganisaties bvA, VIA, DDA, IDEA, BNO, DDMA, PMA en DCP de Pitchcode 2025 ondertekend bij Felix Meritis in Amsterdam. Een uniek moment, want het is voor het eerst dat de brancheorganisaties gezamenlijk de regels onderschrijven die in de Pitchcode 2025 zijn vastgelegd.
Nu bvA, VIA, DDA, IDEA, BNO, DDMA, PMA en DCP de Pitchcode 2025 onderschrijven, wordt er actief paal en perk gesteld aan onder meer pitchen zonder vergoeding. De Pitchcode bestaat uit 3 compacte hoofdstukken: De Opdracht, Het Selectieproces en Algemene Voorwaarden.
Duidelijke guideline
De Pitchcode voorziet onder meer in een duidelijke guideline voor het opstellen van de briefing, het aantal deelnemers aan de pitch, de pitchvergoeding en het intellectueel eigendom. Daarnaast zijn er duidelijke regels met betrekking tot het nemen van verantwoordelijkheid door de betrokken partijen, het bieden van transparantie en het toezicht op een eerlijk pitchproces.
Campagne
De Pitchcode wordt onder meer gelanceerd via een out-of-home-campagne die op 28 september live is gegaan rond de grote steden en die ondersteund wordt door JCDecaux, Ocean Outdoor, Centercom en Bauer Media. Naast out of home verschijnt de campagne ook in print in de (vak)media en via diverse social kanalen. Dentsu Creative heeft belangeloos concept en creatie voor haar rekening genomen.
Kopstukken lenen hun gezicht
Negen kopstukken uit de creatieve industrie hebben hun gezicht geleend voor de realisatie van de campagne: Sven Vening (Dentsu Creative), Antoine Houtsma (Joe Public), Erik van Engelen (DDB en bvA), Joeri Jansen (Roorda), Liam Tjao (GoSpooky), Linda de Graaff (The Family), Marwan Guedamsi (aidem agency), Max Gramser (THNDR Amsterdam) en Paul Kroef (ARA).
Lees alles over de Pitchcode 2025 in FONK magazine 424!
Tegelijk met de lancering van de Pitchcode 2025 is FONK magazine verschenen. Het dossier van deze uitgave is geheel gewijd aan de Pitchcode. De digitale editie ian deze uitgave is eenmalig door iedereen, dus ook door niet-abonnees, te lezen en te downloaden. Lees de digitale editie van FONK magazine 424 hier.
Lees je FONK magazine toch liever in print? Bestel in dat geval een exemplaar in onze webshop!
QR-code downloaden
De Pitchcode 2025 is te downloaden via de QR-code die breed verspreid wordt onder alle leden van de brancheorganisaties. De Pitchcode blijft ook permanent op de homepage van FONK magazine te zien.
Een initiatief van FONK magazine
De Pitchcode 2025 is tot stand gekomen op initiatief van FONK magazine en wordt namens de pitchbegeleiders onderschreven door 3MO.
Partners en sponsors
Bauer Media, JCDecaux, Ocean Outdoor, Centercom, Dentsu Creative, DEPT, The Family, iO, Total Design, NATWERK, Fabrique, East Side live communicatie & events, Wirelab en Traffic Today.