Vandebron luidt tweede hoofdstuk energietransitie in

08-12-2022 (12:34) - Campagnes

Vandebron lanceert een nieuwe merkcampagne waarin hun rol als GreenTech pionier in de energiemarkt centraal staat. Zij gaan de belangrijkste uitdaging in de energietransitie aan om Nederland op élk moment van groene stroom te kunnen voorzien, óók als er niet genoeg wordt opgewekt.

Met de campagne - gemaakt in samenwerking met WeFilm - wil het duurzame energieplatform consumenten ervan bewust maken dat slimme technologie een sleutelrol gaat spelen in de nabije toekomst om 100% groene energie, 100% van de tijd beschikbaar te maken.

Overbelasting

Naast het aanbieden van groene stroom is het balanceren van het elektriciteitsnet - het afstemmen van vraag en aanbod - dé uitdaging waar Vandebron nu op inzet om de energietransitie te versnellen. Op momenten dat de zon veel schijnt of de wind hard waait, kan juist een overschot aan groene energie ervoor zorgen dat het landelijke net overbelast raakt. Tegelijkertijd zijn we vaak nog afhankelijk van fossiele brandstoffen om aan de energievraag te voldoen.

Vraag en aanbod

Arno van den Berg, Chief Technology Officer bij Vandebron: “Zonde natuurlijk, want de groene energie die er is, moeten we volop benutten. Daarom richten we ons bij Vandebron op slimme oplossingen om het energienet beter te balanceren, zodat - in de nabije toekomst - de vraag naar energie naadloos aansluit op het aanbod groene energie. Onze missie vraagt ons om versneld met slimme technologische oplossingen te komen om de uitdagingen die de energietransitie met zich meebrengt, op te kunnen lossen."

Op ieder moment

Met de nieuwe campagne - die uitlegt waar Vandebron zich komende de periode op gaat richten - luiden zij het tweede hoofdstuk van de energietransitie in; 100% groene energie, ook 100% van de tijd beschikbaar maken. In de video, die ontwikkeld is in samenwerking met creatief bureau Wefilm en Jennifer Hoffman als voice-over, heeft de opwekking, de opslag en het juiste moment van gebruik van duurzame energie de hoofdrol.

Visueel maken

Roel Welling, Creative Director van Wefilm: "We willen visueel laten binnendringen wat een van de grootste uitdagingen is in de energietransitie. Wat heb je aan zonnepanelen in de nacht? En wat heb je aan windmolens als het niet waait? Dit is het onderwerp dat Vandebron wil agenderen en waarop ze op innoveren, om zo voorop te lopen in de transitie."

Credits

Opdrachtgever: Vandebron
Verantwoordelijke: Isabelle Cannoo, Mart Vonk, Margo van Gils
Concept: Wefilm Concepts
Creatief directeur: Roel Welling
Creatief: Marius Gottlieb & Janna Stolp
Strateeg: Janna Stolp
Client lead: Lynn Degen
Regisseur: Lennart Verstegen
Productie: Joris Hoevenberg
Post-productie: Colin van Drie
Geluid: Amp.Amsterdam // The Sonic Branding Company
Foto: Bram Schilling
Edit: Patrick Schonewille
Grading: The Compound