
Histor lanceert social-first campagne over persoonlijke verfkleuren
Het Nederlandse verfmerk Histor introduceert 'Geef kleur aan jouw verhaal', een creatorgedreven social first campagne die persoonlijkheid en verhalen vertaalt naar een eigen verfkleur. In samenwerking met Dept zijn drie influencers gekozen en is de campagnevideo ontwikkeld. Als onderdeel van de campagne heet Merlin Studio ook de Histor MY color creator, een interactieve ervaring met AI-gestuurde kleurmatching, ontwikkeld.
De campagne is gebaseerd op twee inzichten. Histor MY color staat voor het vinden van een persoonlijke kleur, ongeacht de inspiratiebron. Toch kiezen veel mensen vaak veilig, volgen de ‘sad beige’ trend of baseren hun keuze op een voorbeeldfoto. Daardoor weerspiegelen ruimtes niet altijd wie iemand echt is. Histor wil mensen stimuleren hun verhaal, persoonlijkheid en stijl te uiten in een kleur die bij hen past en vooral: méér kleur te gebruiken in hun interieur.
Drie verhalen, drie kleuren
Histor werkt hiervoor samen met drie door Dept aangetrokken Nederlandse creators met een passie voor interieur: Roos Reedijk, Joey Jaq en Marije Knevel. Alle drie kozen ze een eigen kleur en ontwierpen ze in co-creatie met Histor een blik dat hun kleurverhaal weerspiegelt. In op maat gemaakte video’s, gefilmd in kleurrijke studio’s en omringd door stijlobjecten die hun verhaal vertellen, laten zij zien wat hun persoonlijke kleur betekent. De films voelen eerder als moodboards dan als advertenties, met collages, spontane momenten en kleuren die een verhaal vertellen zonder woorden.
Tamara Heller, Marketing Manager bij Histor: "Kleur is iets heel persoonlijks, het vertelt jouw verhaal zonder woorden. De verhalen van Roos, Joey en Marije bewijzen dat ook: hun verhaal is zo rijk en authentiek dat het zich echt vormde naar één kleur. Door de samenwerking met hen en DEPT® voelt de videocampagne niet alleen kleurrijk en social-first, maar ook heel persoonlijk. Personalisatie is een grote trend en we laten met deze campagne - en dan met name de Histor MY color creator - zien dat je ook met verf tot die ene kleur kunt komen die helemaal voor jóu is."
Campagneuitrol
De campagne bestaat uit een mix aan beelden van de productie en behind the scenes content, als ook make-overs bij de influencers thuis. Histor focust met deze campagne op online en is te zien op op META, YouTube, Pinterest en TikTok.