
Groeiend Dept viert tiende verjaardag met koerswijziging
Dept bestaat tien jaar en viert zijn verjaardag met een koerswijziging. Met de nieuwe positionering The Growth Invention Company legt het bureau de focus op het versnellen van groei bij merken, door marketing, technologie en data slimmer te verbinden.
"Groei is niet langer een keuze", vertelt Dimi Albers, global CEO van Dept. "Merken staan onder druk om relevant te blijven in een wereld die sneller verandert dan ooit. De merken die winnen, zijn niet de snelste volgers, maar de eerste die de toekomst durven uit te vinden. De oude modellen zijn daar gewoon niet op gebouwd."
De vernieuwde positionering gaat samen met een nieuwe merkidentiteit, met de Star als symbool voor vooruitgang, flexibiliteit en verbinding. De identiteit plaatst de klant centraal en laat zien hoe het bedrijf merken helpt groeien met een combinatie van technologie en marketing in een wereld die continu in beweging is.

De 'Star' in het logo
Tien jaar ontwikkeling
Ook Dept zelf heeft de afgelopen tien jaar niet stil gezeten. Wat begon als een groep bedrijven die de krachten bundelde, groeide uit tot één internationaal team van meer dan 4.000 specialisten in 30 kantoren wereldwijd.
Na jaren van bouwen en samenbrengen is het bedrijf nu in een fase van versnelling en impact. Dept groeit in belangrijke markten, werkt voor merken als Google, Foot Locker, OpenAI, Lufthansa, ING en bol, en ziet de vraag naar geïntegreerde oplossingen binnen AI, merk & media, klantervaring, commerce, technologie en CRM sterk toenemen.
Samenwerking met bol
Fiona Vanderbroeck, Director Consumer & Marketing bij bol over de samenwerking met Dept. "Het uitgangspunt van de samenwerking die we altijd nastreven is om samen te groeien en samen impact te maken. Het maken van mooie, relevante en rake verhalen. Een voorbeeld is onze Sinterklaas- en kerstcampagne waarin we naast commerciële ook maatschappelijke onderwerpen tot uiting brengen."