ARTIS verbetert natuurbeleving met nieuw digitaal platform
ARTIS, één van de vijf oudste dierentuinen ter wereld, lanceert samen met digital agency DEPT® een vernieuwde website en app. Met deze digitale update wil ARTIS bezoekers nog beter voorbereiden op hun bezoek en de natuurbeleving zowel online als offline versterken.
De nieuwe website en app brengen ARTIS Zoo, ARTIS-Micropia en het ARTIS-Groote Museum samen in één digitale omgeving. Van micro-organismen tot de uitgestrektheid van het universum: alles wat ARTIS bijzonder maakt, is nu ook online op een vernieuwende manier te ervaren.
'Er is geen betere plek dan ARTIS om de natuur op een unieke manier te beleven,' zegt Bobbie Reichenfeld, Content Lead bij ARTIS. 'Ontdekken, leren en zorgen voor de natuur kan nu ook digitaal. Samen met DEPT® hebben we een platform ontwikkeld dat bezoekers vóór, tijdens en na hun bezoek inspireert om de natuur nog intenser te ervaren.'
Vernieuwde functies
De app en website bieden handige functies, zoals een interactieve kaart, audiotours en narrowcasting op schermen in het park. Dankzij een nieuw Content Management System (CMS), ontwikkeld door DEPT®, sluit alle online informatie perfect aan bij wat bezoekers in ARTIS zelf zien.
'Onze ontwerpen weerspiegelen de natuur en laten zien hoe alles met elkaar verbonden is,' zegt Franklin Schamhart, Head of Design Engineering and Experience bij DEPT®. 'Dit project heeft ons laten zien hoe belangrijk het is om met passie en creativiteit te werken aan een visie zoals die van ARTIS.'
Samenwerking in het hart van ARTIS
Regelmatige ‘kitchen reviews’ in de historische collegezaal van ARTIS zorgden ervoor dat alle partijen betrokken bleven bij de ontwikkeling. 'Deze betrokkenheid leidde tot een bijzonder resultaat,' zegt Bram Mans, Projectmanager Data & Digitalisering bij ARTIS. 'We zijn trots op wat we samen hebben bereikt en kijken ernaar uit om bezoekers, zowel fysiek als digitaal, te laten zien hoe speciaal ARTIS en de natuur zijn.'