
Met 'Vers van de Weg' ontdekken Porsche rijders de culinaire hoogstandjes van Nederland
Porsche Nederland en Dentsu Creative Amsterdam lanceren een exclusief kookboek, speciaal ontwikkeld voor Porsche rijders. Met het boek ‘Vers van de Weg’ kunnen eigenaren van de auto het land ontdekken en verse ingrediënten verkrijgen langs de weg, om vervolgens thuis de keuken in te duiken en recepten te bereiden.
In samenwerking met acht chefs zijn routes gemaakt in regio’s door heel Nederland. Iedere chef selecteerde twee ingrediënten uit hun thuis-regio die de basis vormen voor de recepten die centraal staan in Vers van de Weg. Van smaakvolle asperges in het voorjaar en zoete aardbeien in de zomer tot stevige palmkool in de herfst en winter.
Anne Pellekoorn, Manager Marketing & Communicatie Porsche NL: "Wie een Porsche heeft, is een liefhebber van op pad gaan. Met deze campagne geven we Porsche rijders de mogelijkheid om unieke routes te rijden en wegen te ontdekken om zo de mooiste (streek)ingrediënten te verkrijgen voor unieke gerechten. Zo leidt rijplezier tot een bijzondere culinaire ervaring."
Het idee en de campagne werd ontwikkeld door Dentsu Creative Amsterdam. "Voor bijzonder voedsel denken we snel over de grens, bubbels uit Frankrijk of hammen uit Italië. Maar de Nederlandse bodem is ook rijk aan mooie ingrediënten, die bovendien vaak letterlijk langs de weg worden verkocht. Het kookboek is een aanleiding voor Porsche rijders om in te stappen en deze zelf op te halen; verser wordt het niet.”, vertelt Luuk Simonse, senior creatief bij Dentsu Creative Amsterdam.
Het is niet de eerste keer dat Porsche en Dentsu Creative Amsterdam samenwerken. Zo lanceerden zij begin dit jaar een campagne waarbij je met jezelf op date kon gaan. Vorig jaar konden Porsche fans een bijzonder object ruilen tegen de elektrische Porsche Macan.
Gemaakt met smaak
De inhoud van het kookboek kwam tot stand in samenwerking met Famke en Floor van Praag, culinair schrijversduo en makers van onder andere de kookboekenreeks Shortlist Amsterdam. Zij stelden in samenwerking met de chefs de recepten en toelichting op ingrediënten op.
Verder is in het boek informatie over de streken en routes te lezen, en ‘viert’ het de Nederlandse bodem met foto's van ingrediënten, recepten en landschappen. Aangevuld met beelden van Porsches in alle kleuren, is het boek niet alleen iets om mee aan de slag te gaan in de keuken, maar ook een verzamelobject voor de liefhebber.
Porsche eigenaren kunnen toegang krijgen tot de routes door het kenteken van hun Porsche hier in te vullen.
Credits:
- Opdrachtgever/Eindredactie: Porsche Nederland
- Concept, Grafisch Ontwerp & Art direction: Dentsu Creative Amsterdam
- Editorial team, schrijvers: Famke & Floor van Praag.
- Route- & regio teksten: Dolf Dekking, Norbert Hoogeslag
- Fotografie: Jan Willem Kok, René Mesman.
- Publishing/DTP, print & handling: Gemini Design.
- Web development: 51North.
- Chefs & restaurants: Bas van Kranen (Flore), Dick Middelweerd (De Treeswijkhoeve), Bjorn Massop (Lokaal), Steven Klein Nijenhuis (Herberg onder de Linden), Rik Veen en Roy Schipper (Lutum), Edwin Soumang (ONE), Sanne en Jeroen Achtien (Inter Scaldes) en Stan van Lieshout (The Lemon Tree).