Pop-up store in Amsterdam voor nieuwe smaak Ben & Jerry's

Pop-up store in Amsterdam voor nieuwe smaak Ben & Jerry's

07-05-2025 (17:15) - Campagnes

Ben & Jerry’s lanceert een nieuwe smaak: Brookieees & Cream. Om dit te vieren opent het ijsmerk de Brookie Pop-up in Amsterdam Oud-Zuid.

Met Brookieees & Cream combineert Ben & Jerry’s twee publieksfavorieten: brownies en koekjes. De nieuwe smaak ligt vanaf nu in 465ml en 100ml formaten in de schappen van alle grote supermarkten. Tijdens de Brookie Pop-up kunnen bezoekers de nieuwe smaak gratis proeven én op creatieve wijze kennismaken met het verhaal achter deze lancering.

Op donderdag 1 mei werd de Brookie Pop-up feestelijk geopend. Tijdens de opening trad artiest Bizzey op en waren er influencers aanwezig om content te creëren voor social media. Het eerste lange weekend van 2 tot 5 mei heeft ruim 1300 bezoekers naar de winkel getrokken.

Bijzondere samenwerkingen

De ‘Brookie Pop-up’ werkt samen met diverse creatieve partners. Kunstenaar Sioe Jeng Tsao (SEEYOUSIOE) ontwierp exclusieve patches waarmee bezoekers hun kleding een persoonlijke en activistische twist geven. De opbrengst van de patches gaat naar Stichting Gelukszoekers, een organisatie waarmee Ben & Jerry's samenwerkt om een positief geluid te laten horen voor nieuwkomers.

In lijn met deze gedachten werd ook de samenwerking met Quinn’s Institute vormgegeven, een creatieve gemeenschap gericht op duurzame en reworked streetwear. Deze community brengt ontwerpers, kunstenaars en consumenten samen die een passie delen voor hoogwaardige, verantwoord gecreëerde kledingstukken. Op zaterdag 10 mei biedt Quinn's Institute gratis stylingadvies, met gebruik van de patches.

Strategie en uitvoering

Ben & Jerry’s schakelde AndAgencyAmsterdam in voor de ontwikkeling van de strategische PR- en UGC-aanpak. Het bureau coördineert de samenwerking met artiesten en stylisten, organiseert de influencer seedings en verzorgt de B2C-perscommunicatie. De productie van de pop-up ligt bij Tasty Lemon. Mindshare is betrokken bij de bredere paid-media ondersteuning.

De pop-up store is geopend van vrijdag 2 tot en met zondag 11 mei aan de Jacob Obrechtstraat 19A.

Credits:
Klant: Ben & Jerry’s
Verantwoordelijk bij klant: Serea Verkerk, Lieve Dings
Bureau: AndAgencyAmsterdam
Business owners: Sophie van der Schaft, Britt Hogenhuis
Client Director: Blanka Vinke
Creative owners:
PR: Milou Kloppers
Productie Pop-up: Tasty Lemon
Media: Mindshare