Moco Museum nodigt jonge generatie uit op visueel platform, ontwikkeld door Bravoure

13-03-2023 (10:12) - Creatie

Het Moco Museum lanceert een online platform om jonger publiek aan te trekken, in samenwerking met Bravoure. Moco vroeg het bureau een gebruiksvriendelijke online merkervaring te creëren en in te zetten op digitale contactpunten.

Moco wil hiermee meer mensen, en specifiek een jonge generatie, aanspreken en uitnodigen om buiten de deuren van het museum met elkaar in contact te komen via moderne kunst.

Eerste keer naar het museum

Bravoure creëerde het platform, dat de grenzen van moderne kunst verkent door de ogen van de volgende generatie met een visuele reis en verhaal, verteld via een “feed” voor mobiel gebruik. Jeroen Disch, Design Director bij Bravoure: “Het merendeel van de bezoekers van MOCO bezoekt voor het eerst een museum. Hiermee is het museum een belangrijke speler in het toegankelijk maken van moderne kunst. De nieuwe online strategie is een stap in de goede richting om deze bezoekers een onvergetelijke ervaring te bieden.”

Scrollen op een natuurlijke manier

Thijs van Hasselt van het Moco Museum: “Het is samen met Bravoure gelukt om de ervaring van een bezoek aan het Moco museum te vertalen naar een indrukwekkende online beleving. Perfect afgestemd op onze doelgroep, doordat deze op dezelfde manier te gebruiken is als social media platforms. Je scrollt op een natuurlijke manier door het Moco universum - waar wij de bezoeker op een toegankelijke manier meenemen in de wereld van street art en moderne meesterwerken.”