
Louis de Kat galoppeert in wilde westen dankzij KPN TV+ Soundbox
KPN introduceert de KPN TV+ Soundbox, een compacte tv-ontvanger en speaker met krachtig geluid in één. In de bijbehorende campagne zien we Louis de Kat opduiken in zijn favoriete western-film dankzij de meeslepende geluidservaring van het apparaat. Het is de tiende campagne met de roodharige viervoeter.
In de nieuwe campagne zien we Louis en zijn baasje dankzij de geluidservaring van KPN’s TV+ Soundbox helemaal opgaan in hun favoriete western, bewapend met KPN’s kenmerkende witte afstandsbediening. Alsof ze er zelf bij zijn. De nieuwste commercial (TVC) zit daarbij vol met typische ‘western-geluidseffecten’ en draait om de kracht van geluid. De film is in de bioscoop (of dus thuis) te beleven in meeslepend Dolby Atmos-geluid.
Duidelijke klantbehoefte
KPN zag een duidelijke klantbehoefte: op een eenvoudige manier van goed geluid genieten, zonder de complexiteit van vele producten en functies. Robin Clements, EVP Customer Value & Proposition over de KPN TV+ Soundbox: "Het apparaat is zo ontworpen dat het in elke woon- en slaapkamer past, en je sluit het in een handomdraai aan door het bij je tv te plaatsen. Zo kun je direct genieten van indrukwekkend beeld en geluid vanuit één centrale plek. Hij is uitgebreid getest en de eerste geluiden zijn erg positief!"
Eveline Rooders, Account Director Dentsu Creative: "In elke propositie campagne laten we herkenbare situaties zien binnen het typisch Nederlandse huishouden, met Louis, samen met zijn baasje in de hoofdrol. En in plaats van de techniek of het product centraal te stellen, claimen we het plezier van internet in het dagelijkse leven. In dit geval de fun en toegevoegde waarde van goed geluid, en ik kan je vertellen, hij klinkt geweldig."
Louis’ jubileum
De campagne is alweer de tiende met de welbekende KPN-kat. In 2021 lanceerden KPN en Dentsu Creative de eerste kattenfilm voor SuperWifi en later won de KPN kat ook 2 bronzen Loekies.
"Louis is als 'Distinctive Brand Asset’ net zo herkenbaar als KPN’s kenmerkende kleur groen", weet Dave Frauenfelder, VP Brand, MarCom & Sponsorships KPN: "De afgelopen 4 jaar is de inzet van Louis een succes gebleken. Hij groeide al snel uit tot publiekslieveling, met een echte fanbase. Niet voor niets zijn al onze winkels inmiddels uitgerust met een kattenluik."
Credits
Strategie & Creatie: Dentsu Creative Amsterdam
Media: Mindshare & A Bigger Circle
Productie: Holy Fools
Regisseur: Mattias Schut
Muziek: Audentity