
Twaalf campagnes bekroond bij ACT Care Awards 2025
Twaalf campagnes, uit de 131 inzendingen, zijn geselecteerd als winnaars van de ACT Care Awards 2025, waarmee uitmuntende reclame voor de zorg voor mens en milieu wordt erkend. Onder de winnaars van dit jaar bevinden zich vijf campagnes van ngo's, vijf van merken en twee van de publieke sector, uit zeven landen, waaronder België, Brazilië, Canada, Frankrijk, India, Mexico en het Verenigd Koninkrijk.
Bij het beoordelen van de inzendingen evalueert de deskundige jury elke campagne op basis van belangrijke criteria, zoals de maatschappelijke impact, de emotionele weerklank, het respect voor alle belanghebbenden en de concrete voordelen voor de beoogde gemeenschappen. De winnende campagnes van dit jaar behandelen een breed scala aan onderwerpen, waaronder sociale inclusie en bescherming van iedereen, gezondheid en welzijn, maatschappelijke betrokkenheid, democratie en sociale verantwoordelijkheid.
Winnaars 2025
NGO's en stichtingen
- The Black Dog(s) voor Seconde Chance door BETC Paris – Frankrijk
- Strings voor Cancer & Careers door Publicis Conseil – Frankrijk
- Inployable voor Canadian Down Syndrome Society door FCB – Canada
- T-SEARCH® voor Mães Da Se door Cappuccino/The Weber Shandwick Collective – Brazilië
- Homelessness is Spiking voor Hostiledesign⋅org door TBWA\MCR – Verenigd Koninkrijk
Bedrijven
- Lost Faces voor Banco do Brasil S.A door WMcCann – Brazilië
- Memory Shots voor Kodak door Happiness Brussels, een FCB Alliance – België
- Ink of Democracy voor The Times of India door Havas Creative – India
- Mommyphone voor Laboratoire Gallia door BETC Paris – Frankrijk
- Three Words voor AXA door Publicis Conseil – Frankrijk
Overheden en instellingen
- Facing Bullying voor Service d’information du Gouvernement door Publicis Conseil – Frankrijk
- Pass it on – Use Your Vote – European Elections 2025 voor het Europees Parlement door het directoraat-generaal Communicatie, &Co. / NoA, ICF Next – België
Bekijk alle winnende campagnes hier.