Hello Fresh behaalt hoogste gemiddelde bestelwaarde tot nu toe
HelloFresh heeft vandaag zijn financiële resultaten voor het derde kwartaal van 2023 gepubliceerd. In het derde kwartaal van 2023 realiseerde HelloFresh een positieve omzetgroei van 3,5% j-o-j bij constante wisselkoersen.
De omzet in absolute cijfers in Euro bedroeg €1,80 miljard (Q3 2022: € 1,86 miljard). Deze constante groei - van 3,5% in het derde kwartaal van 2023 op jaarbasis - geeft een groeiversnelling aan ten opzichte van het tweede kwartaal van 2023, in september was een nog verdere stijging zichtbaar. HelloFresh groep behaalde een aanhoudende stijging van de gemiddelde bestelwaarde tot een recordhoogte van € 64,2. Dit is voornamelijk gedreven door productverbeteringen en aanhoudende inspanningen om de service uit te breiden, hierdoor is een toename van het aantal wekelijkse maaltijden per bestelling zichtbaar en groeiende interesse in de “HelloFresh Markt”, en door de aanhoudende groei van het kant-en-klare aanbod van het bedrijf.
Factor zet groeitraject voort
De afgelopen maanden heeft HelloFresh zich gefocust op de verdere uitvoering van het groeiplan voor het kant-en-klare merk Factor. De lancering van een nieuwe, productielocatie in Goodyear, Arizona in september 2023 zal een verdere groei in de komende kwartalen mogelijk maken. Daarnaast heeft HelloFresh Factor met succes gelanceerd in Nederland en België en is het van plan het merk in 2024 en daarna verder uit te rollen naar andere Europese