Nieuwe merkcampagne KWF ontroert met positieve insteek
Vandaag lanceert KWF haar nieuwe merkcampagne. Met de campagne, gecreëerd door Monks, wordt niet de focus gelegd op wat KWF doet, maar waarom ze het doet.
De harde realiteit is dat 1 op de 2 Nederlanders in hun leven de diagnose kanker krijgt. Meer dan 900.000 mensen in Nederland leven momenteel met of na kanker, en jaarlijks overlijden ruim 45.000 mensen aan de gevolgen ervan. Bijna elke Nederlander heeft dus een persoonlijke reden om tegen kanker en voor het leven te zijn.
Omdat…
Deze persoonlijke redenen staan centraal in de campagne en worden prachtig verwoord in een speciaal geschreven nummer van Jet van der Steen. Het nummer legt de nadruk op de bijzondere band tussen ouders en kinderen met songteksten als: "omdat ik bij jou altijd klein mag zijn", "omdat niemand luistert zoals jij" en "omdat niemand mij kan vangen als jij". De songteksten worden tot leven gebracht met schitterende beelden van regisseur Jacobine van Hellemond. De campagne wordt breed ingezet en zal te zien zijn op TV, social media, bioscoop en outdoor.
Robert van der Lans, Executive Creative Director bij Monks: “De campagne draait om de persoonlijke motivaties van mensen om iets tegen kanker te willen doen. Maar deze motivaties voelde je ook tijdens het hele proces bij alle makers. Zowel voor als achter de camera, echt iedereen had zijn of haar eigen redenen om hier iets echt bijzonders van te maken. En dat zie en voel je terug in de hele campagne.”
Annemieke Plemp, Hoofd Marketing en Fondsenwerving KWF: “We zijn enorm trots op deze campagne. We focussen hierin puur op een emotionele connectie met ons merk, gedreven vanuit de waarden van KWF. We zien dit als een prachtige aanvulling op de andere campagnes van KWF.”
Credits
KWF: Bas Brand, Indira Balgobind, Annemieke Plemp, Christel Schrijver, Lonneke Fokke, Kim Kruijt, Annick Severins
Bureau: Monks
Creatie: Pieter Schouten, Robert van der Lans, Niels de Wit, Vincent Quack, Lisanne Stolman
Strategie: Tom de Kort, Sadie de Maioribus
Agency Producer: Melissa Nieveld
Productie assistentie: Nathanya Seyedmehdi
Account: Marcella Beekman, Oscar Hamming, Boukje de Vries, Zilver Proper
Productie maatschappij: Hazazah
Regie: Jacobine van Hellemond
Producer: Jeroen van den Idsert, Monique Janse
DOP: Katja van den Broeke
Post-Producer: Jurriën Verhagen, Marloes de Rijke, Aidan McClave
Editor: Amber Hooijmans, Michiel van Zummeren
Online editor: Teun de Witte
Grading: Joppo, De Grot
Sound Design & audio-nabewerking: Lab3
Music research & development: Max Dorsman Lemstra, Einar Ihle, Tomas Louter
Muziek: jet van der steen, Jesper Hoekstra, Nienke Leone van der Velden