KPN en team5pm lanceren Legends of Gaming X

KPN en team5pm lanceren Legends of Gaming X

01-12-2025 (11:57) - Gaming

KPN Legends of Gaming viert zijn tiende jubileum met Legends of Gaming X. Dit seizoen wordt groots gevierd met onder andere live studio finales mét publiek, een grotere rol voor Snapchat, de terugkeer van The LEDGE en een vernieuwde line-up van creators.

Hiermee onderstrepen KPN en team5pm tien jaar succesvolle samenwerking en co-creatie. Elke maandag om 17.00 uur verschijnt er een nieuwe aflevering op YouTube, mogelijk gemaakt door KPN glasvezel. In totaal worden er veertien afleveringen uitgebracht.

De afgelopen tien jaar heeft LOG miljoenen Nederlandse gamers op YouTube weten te bereiken, met 820 video’s, 250 games en 26 miljoen uur kijktijd, volledig organisch gerealiseerd. De line-up van dit seizoen bestaat onder andere uit Don Gamemeneer, die alle tien seizoenen te zien was, samen met Egbert, Stefan de Vries, Frank Slotta, Sean Demmers, Lien (StreamwithLien), Qucee, Chatmo en Don Kaaklijn. Hiermee bouwt LOG voort op een decennium waarin meer dan vijftig Nederlandse creators deelnamen.

De trailer, opgenomen bij Beeld en Geluid, zet direct de toon voor het seizoen: The LEDGE betreedt de ruimte om zijn helm terug te halen uit de vitrine waar die jarenlang werd tentoongesteld. Het seizoen wordt afgesloten met live studiofinales met fans, waar de “Legend of the Legends” wordt gekroond en de identiteit van The LEDGE wordt onthuld.

Snapchat krijgt een grotere rol

LOGS10 vergroot zijn aanwezigheid op Snapchat met regelmatige updates om jongere fans te bereiken en een nieuw publiek aan te trekken. The LEDGE neemt het kanaal over met hints over zijn identiteit, beelden achter de schermen en Q&A’s. Deze shortform-aanpak via Snapchat, TikTok, Instagram Reels en YouTube Shorts is gericht op het maximaliseren van het bereik en het aantrekken van nieuwe kijkers naar de afleveringen.

“Na tien jaar bewijst LOG dat je met een datagedreven, creator-first aanpak een community volledig organisch kunt opbouwen,” zegt Frank de Wit, Managing Director bij team5pm. “Dit seizoen zetten we extra in op interactie en betrokkenheid. Nieuw is Snapchat waarmee we de doelgroep van 16 tot 20 jaar beter kunnen bereiken, shortform is onze discovery-engine zowel op Instagram, Tiktok als YouTube en The LEDGE is terug als spannende en terugkerende verhaallijn die nieuwe kijkers naar de afleveringen en de live finales leidt.'

Mark Versteegen, Directeur Sponsoring bij KPN: “Tien jaar Legends of Gaming draait voor KPN om veel meer dan alleen glasvezel. Het laat zien hoe echte verbinding – digitaal én in het echt – zorgt voor een hechte community. Of het nu via ons netwerk is, in onze winkels of op events: wij willen gamers veilig en zonder hapering laten spelen, en bijdragen aan een inclusieve, verbonden wereld. LOG is voor ons geen losse campagne, maar bewijst al tien jaar dat je met structurele samenwerking echt verschil kunt maken.”

bol blijft een belangrijke partner en vergroot de cross-promotie voor LOG via bol.gaming, waarmee de vindbaarheid wordt vergroot en de interactie met de community wordt versterkt.

De eerste aflevering van LOGS10 is vanmiddag om 17:00 te zien op YouTube.

Legends of Gaming is eigendom van Banijay Benelux en wordt ontwikkeld en geproduceerd door team5pm.