JongeHonden bij Top 5 in Eurobest competition
01-12-2017 (10:58) - JongeHonden
Jessica Gunn en James Crossley vertegenwoordigden Nederland tijdens de Eurobest Integrated Competition in Londen. Eerder dit jaar wonnen zij de JongeHonden pitch voor Booking.com, waarmee het winnende team niet een reis naar Cannes, maar een reis naar Eurobest 2017 in Londen kon winnen om mee te doen in de young talent competition. Afgelopen maandag was het dan eindelijk zover en vlogen zij een uur terug in de tijd om hieraan mee mogen te doen.
De Integrated Competition is de Europese variant van de Young Lions competition in Cannes, alleen dan zonder verschillende categorieën. Wel krijgen teams net als in Cannes beperkt de tijd om aan hun idee te kunnen werken. Dinsdagochtend 9 uur werden de teams gebriefd, woensdag 18u was de deadline en donderdagochtend kregen ze 5 minuten om hun idee aan de jury te presenteren.
HeShe Foundation
De briefing dit jaar was voor de HeShe foundation. Een organisatie die zich inzet voor een onderwerp dat ook dit jaar weer geliefd was op het Eurobest podium: diversiteit. Dit jaar organiseert de HeShe foundation een event in Londen. De vraag aan de teams was helder: bedenk een passende en opvallende campagne voor dit evenement. Jessica en James vonden al snel een slim inzicht, waardoor zij de hele competitie opvallend kalm bleven. ‘Gezien de tijd zijn we voor een van onze eerste ideeën gegaan. We speelden al snel met de gedachte van voornamen. Op het moment dat je iemands voornaam weet, kun je al vooroordelen over iemand hebben puur gebaseerd op gender.’ Zo bedachten zij ‘Without labels’, of zoals de jury het noemde ’Donate your first name’. Een krachtig idee, waar ze eigenlijk niks op aan te merken hadden. En zo zijn ze nu een prachtige eervolle vermelding rijker. Hiermee kunnen zij zich rekenen tot de top 5 van de 23 teams die meededen. Brons en zilver is gewonnen door Zweden en goud voor Denemarken.
niet de eerste keer
Dit is niet de eerste keer dat Jessica en James opvallen. In zeer korte tijd hebben zij zichzelf op de kaart gezet in de Nederlandse reclamewereld. Ze zijn pas sinds 5 maanden een team, maar hebben nu al de Booking.com pitch gewonnen, een eervolle vermelding behaald op Eurobest en daarnaast wonnen ze ook nog eens de allerlaatste JongeHonden pitch voor Center Parcs. Een team om in de gaten te houden dus! Op dit moment is het engelstalige duo bezig met het realiseren van hun idee voor Booking.com, maar ondertussen zijn ze ook hard opzoek naar een baan.
Op de ene foto: Laura Bishop en Steve Latham (Cannes Lions), James Crossley en Jessica Gunn (de jongehonden die meededen).