Intersport loopt Vierdaagse voor Prinses Máxima Centrum

Intersport loopt Vierdaagse voor Prinses Máxima Centrum

14-07-2025 (11:00) - Inclusiviteit

EK Retail, het moederbedrijf van onder meer Intersport, Hubo en Libris/Lbz., organiseert tijdens de Nijmeegse Vierdaagse een inzamelingsactie voor het Prinses Máxima Centrum. Doel is om minstens 25.000 euro aan donaties bijeen te brengen.

EK Retail viert dit jaar het 100-jarig bestaan. Als onderdeel van de festiviteiten, lanceert het Nederlandse retailbedrijf een internationale liefdadigscampagne om zo veel mogelijk geld op te halen voor een drietal Europese kinderkankercentra. In Nederland is dat het Prinses Máxima Centrum, dat als missie heeft om ieder kind met kanker te genezen, met optimale kwaliteit van leven.

Met de campagne ‘Meters maken voor het Máxima’ roept het haar achterban op om te doneren. Een groep collega’s en klanten gaat vier dagen achtereen zelf meelopen. Verder is de samenwerking opgezocht met de zogeheten Vierdaagse Vriendinnen, tien jonge dames uit Nijmegen die zich namens de sportwinkelketen laten sponsoren om vier dagen achtereen veertig kilometer te volbrengen.

Bewegen is belangrijk

"Bewegen is essentieel voor je gezondheid en zeker ook voor kinderen met kanker. Ik vind het onze plicht om daar een steentje aan bij te dragen", verklaart Ron Bruinenberg, manager Retail, Expansion en Customer Service van EK Sport, de samenwerking. "Het is fantastisch dat kinderen bij het Máxima aan het sporten worden gebracht, of in ieder geval aan hun mobiliteit kunnen werken. Bewegen helpt bij het herstel, om zo een betere kwaliteit van leven te creëren."

Niet alleen medewerkers, maar ook klanten worden aangemoedigd. "Bij een aantal lokale winkels, zoals in Duiven, komt een loopband te staan. Het idee is dat je je voor elke stap laat sponsoren." Elke kilometer die gemaakt wordt, zet INTERSPORT vervolgens om in een donatie aan het Prinses Ma´xima Centrum.

Verder is september de internationale maand van de kinderkanker. Als klanten dan bij een van de sportspeciaalzaken doneren, krijgen ze voor hetzelfde bedrag een tegoedbon om in een van de winkels te spenderen. Uiteindelijk is het streven om tijdens de Vierdaagse 25.000 euro op te halen en dit hele jaar in totaal 50.000 euro.

Hulp is nodig

De Foundation van het Prinses Máxima Centrum is meer dan blij over de samenwerking en de steun. "We zijn afhankelijk van steun van partners en donateurs voor onderzoek naar betere behandelingen, innovaties in de zorg en faciliteiten en voorzieningen in het Máxima. Het bewegingsprogramma is daar een voorbeeld van”, zegt Nienke Beek, verantwoordelijk voor Corporate Partnerships bij?de Foundation.? "Daarom is het zo mooi dat INTERSPORT ons daarbij helpt: niet alleen met donaties, maar ook met sportartikelen, zoals badmintonrackets en ballen."

De inzamelingsactie is via deze link te volgen.