Albert Heijn vertelt B Corp-verhaal aan zijn klanten met 'B'tje Beter'

Albert Heijn vertelt B Corp-verhaal aan zijn klanten met 'B'tje Beter'

14-07-2025 (14:55) - Campagnes

Albert Heijn zet zijn B Corp-gecertificeerde producten in het zonnetje met de campagne 'B'tje Beter'. Via digitale schermen, schapkaartjes, proefkeukens en zelfs een speciale pop-up store komen klanten in aanraking met de duurzame praktijken van deze merken en waar B Corp nu eigenlijk voor staat.

Fotocredit: website Albert Heijn

Aan de B2B-zijde is B Corp inmiddels een begrip; toch is dat aan de B2C-kant nog niet altijd het geval. Aan consumenten moet het B Corp-verhaal nadrukkelijker verteld worden, schrijft Charlotte Smit, Sr. Manager Marketing Communications B Lab Benelux op duurzaamondernemen.nl: "Juist in een tijd waarin het nemen van maatschappelijke verantwoordelijkheid onder druk staat, is het nodig dat bedrijven opstaan en hun missie delen. Niet perfectie, maar eerlijkheid en ambitie maken indruk."

De campagnenaam 'B'tje Beter' verwijst dan ook naar het feit dat B Corps niet perfect zijn, maar wel continu op zoek zijn naar verbetering. Hoe zij elke dag beter willen zijn voor mens, mileu en planeet, ontdekken klanten via QR-codes bij de schappen van B Corp-merken in de winkels van Albert Heijn. Als zij deze codes scannen, worden ze geleid naar een pagina vol met informatie over waarom het merk de titel B Corp draagt. Als kers op de taart opent er op 17 juli een heuse B-Corp pop-up in de Albert Heijn op het Gelderlandplein in Amsterdam.

Coolest Dutch Brands goed vertegenwoordigd

Aan de campagne doen ook velen merken mee uit verschillende edities van de Coolest Dutch Brands-competitie: Hands Off, Holie's, Johnny Cashew, Mojo Maté, Seepje, Smyle, The Lekker Company, Tony's Chocolonely en Verstegen

Almar Fernhout, oprichter van Smyle en winnaar Coolest Dutch Brands 2023, vertelt op zijn LinkedIn-pagina waarom zijn duurzame mondverzorgingsmerk aan de campagne meedoet: "Om van elkaar te leren, elkaar te inspireren en gezamenlijke kansen te verkennen. En zie hier het resultaat! Met de campagne "Ieder B'tje helpt" bundelen wij onze krachten. Vergroten we de bekendheid van hashtag #bcorp en helpen we zo om klanten bewustere keuzes te maken."


duurzaam-ondernemen.nl