Team5pm neemt de socials van SPIL onder zijn hoede

Team5pm neemt de socials van SPIL onder zijn hoede

14-07-2025 (12:57) - Bureaus

Team5pm gaat aan de slag voor SPIL, het nieuwe journalistieke platform van Mediahuis voor jongeren. De samenwerking op social draait om het maken van betrouwbare content voor TikTok, Instagram en YouTube, volledig afgestemd op de behoeften van jongeren tussen de 15 en 25 jaar.

Op de foto: SPIL-journalist Jeroen Kroeze. Credit: YouTube-kanaal SPIL

Het kersverse SPIL wil nieuwsarmoede onder jongeren tegengaan door onafhankelijke en inhoudelijke journalistiek aantrekkelijk te maken. Bovendien streeft SPIL naar een generatie die beter geïnformeerd is dan ooit en een samenleving die meer met elkaar verbonden is.

Full-service aanpak

Van gedegen onderzoek en strategische begeleiding tot contentproductie en distributie, team5pm biedt alle expertise die nodig is om jongeren effectief te bereiken. "Met team5pm bouwen we aan een social-first aanpak die onze journalistiek versterkt", zegt Christopher Kenis, Publisher & Managing Director bij SPIL. "Door hun expertise te combineren met onze missie en inhoud, bereiken we jongeren op een manier die hen uitnodigt om mee te denken, te voelen en hun eigen perspectief te vormen."

De samenwerking omvat strategie, conceptontwikkeling, productie en advertising, met focus op onafhankelijke journalistiek en social storytelling. SPIL wil, met hulp van team5pm, haar contentaanbod in de toekomst verder uitbreiden, zowel in omvang als in diversiteit, met meer onderwerpen en hoogwaardige producties op meerdere platforms.


Media

Marketing

Economisch