Nieuwe Starbucks-locatie van ruim 500 m² opent op Schiphol

Nieuwe Starbucks-locatie van ruim 500 m² opent op Schiphol

02-07-2025 (12:06) - Komkommernieuws

Schiphol verwelkomt een nieuwe Starbucks vestiging op de luchthaven, centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1. De recent geopende locatie is onderdeel van de herontwikkeling van deze lounge en is het resultaat van een samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.

Met een oppervlakte van 506 vierkante meter en circa 180 zitplaatsen is de vestiging centraal gelegen in Lounge 1. Bijzonder is dat deze nieuwe locatie precies op dezelfde plek is geopend waar in 2007 de allereerste Starbucks van Nederland zijn deuren opende.

"De komst van deze Starbucks is voor ons extra speciaal: niet alleen door de omvang en uitstraling, maar ook omdat het een terugkeer is naar de plek waar Starbucks in Nederland begon", zegt Arthur Reijnhart, Chief Commercial Officer Schiphol. "Het past perfect bij de nieuwe beleving die we in Lounge 1 willen bieden met meer kwaliteit en comfort voor onze reizigers."

Amsterdamse invloeden

De vestiging combineert een hoogwaardige koffiebeleving met een lokale uitstraling, qua design en inrichting geïnspireerd op de stad Amsterdam. Reizigers kunnen hier terecht voor een uitgebreid assortiment aan koffie- en foodproducten. De koffiebonen worden lokaal gebrand in de Starbucks Amsterdam Roastery.

"Deze opening weerspiegelt Avolta’s toewijding aan het bieden van uitzonderlijke reiservaringen door wereldwijd geliefde merken te combineren met authentiek lokale elementen. Met het unieke ontwerp, het uitgebreide foodaanbod en de nauwe band met de Starbucks Roastery in Amsterdam, biedt deze winkel reizigers een écht gevoel van plaats", aldus Walter Seib, CEO Noord-, Oost- en Centraal-Europa van Avolta.

De opening van Starbucks is onderdeel van de grootschalige vernieuwing van Lounge 1, waar reizigers terechtkomen na de securitycheck voor vluchten binnen Europa. De lounge is recent uitgebreid van 19.000 naar 24.000 m² waardoor er meer loop- en zitruimte is ontstaan. Ook het aanbod van winkels en horeca wordt flink uitgebreid met 23 nieuwe concepten die zorgen voor meer variatie, kwaliteit en beleving.