
Ambion en Studio Ryoko werven nieuwe leerkrachten met een 'wereldavontuur'
Onderwijsorganisatie Ambion, met meer dan twintig basisscholen, kampte met een terugloop van flexkrachten die invallen bij ziekte en verlof. Met stevige doelen ging Studio Ryoko aan de slag met de ontwikkeling van een overkoepelend meerjaren werkgeversmerk en de eerste campagne 'Werken bij Ambion = Wereldavontuur'.
Het eerste werkgeversverhaal sluit perfect aan bij het meerjarig koersplan van de organisatie en laat zien dat werken in het primair onderwijs veel verschillende aspecten heeft. Geen dag is hetzelfde. Dus: pak je tas en check in voor jouw nieuwe avontuur. Martine de Jong, Ambion: "We werden verrast met een enorme dosis creativiteit, waarmee we onze doelen al in de eerste maanden van de campagne behaalden."
De eerste campagne in het voorjaar was direct raak. Starters en overstappers kregen de kans om met een vast contract en hoger instapsalaris te beginnen in het flexteam, inclusief een betaalde zomervakantie. Het resultaat: voor de zomervakantie haalde Ambion de ambitieuze wervingsdoelen.
Na de zomer krijgt het werkgeversverhaal een vervolg. Zo start Ambion met een podcast waarin leerkrachten hun onderwijsavonturen delen. Daarmee blijft de organisatie bouwen aan een sterk, authentiek employer brand.