De Nederlands Basketball Bond gaat met Sneakerjagers samenwerken

De Nederlands Basketball Bond gaat met Sneakerjagers samenwerken

12-03-2025 (15:50) - Marketing

De Nederlandse Basketball Bond (NBB) met een samenwerking met Sneakerjagers, een zoekmachine voor sneakerfreaks die op zoek zijn naar nieuwe schoenen. De samenwerking benadrukt dat basketball meer is dan alleen sport, het is samenzijn, muziek, en dus ook: lifestyle.

Het partnership zal zich richten op het creëren en delen van gezamenlijke content, en het op een laagdrempelige manier beschikbaar maken van Sneakerjagers’ sneaker-expertise, en sneakers, natuurlijk.

Michiel van Elk, Head of Marketing bij de Nederlandse Basketball Bond: 'Basketball en sneakers trekken al decennialang samen op. Of je nou buiten loopt op je basketbalsneakers of de schoen draagt waar je daadwerkelijk wedstrijden op speelt: de sport, sneakers en lifestyle zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden.'

Tom Römer, Head of Partnerships bij Sneakerjagers: 'Van alle sporten heeft basketball waarschijnlijk de grootste impact gehad op sneakercultuur. We plaatsten laatst bijvoorbeeld het verhaal achter Michael Jordan’s ‘Flu Game’. Zulke verhalen delen we graag met de basketbalgemeenschap in Nederland. Zo voegen we toe aan de cultuur. In de Verenigde Staten is de sportcultuur al veel langer verweven met de lifestyle. Dat zien we hier ook steeds meer. Mensen willen de verhalen leren kennen.'


Bureaus

Media

Economisch