Westfield Mall of the Netherlands ontvangt 15 miljoen bezoekers in 2024

Westfield Mall of the Netherlands ontvangt 15 miljoen bezoekers in 2024

06-03-2025 (16:30) - Marketing

Westfield Mall of the Netherlands, de grootste overdekte winkelbestemming van Nederland, heeft in 2024 een recordaantal van 15 miljoen bezoekers ontvangen. Hiermee zet de mall haar gestage groei voort en verstevigt ze haar positie als locatie voor winkelen, horeca en entertainment.

Sinds de opening in 2021 ziet Unibail-Rodamco-Westfield, eigenaar van de mall in Leidschendam, een continue toename in bezoekers. Ondanks de tijdelijke sluiting van de Sijtwendetunnel in de eerste helft van 2024 – waarvan werd verwacht dat deze invloed zou hebben op de bezoekersstroom – steeg het aantal bezoekers alsnog.

Van januari tot juni nam het aantal bezoekers met 4,2% toe vergeleken met dezelfde periode in 2023. Tijdens de tunnelafsluiting tussen februari en mei werd een groei van 3,3% gerealiseerd. Dit geeft aan dat de mall een stabiele aantrekkingskracht heeft, ongeacht externe factoren.

Investeren in de toekomst

Westfield Mall of the Netherlands zegt dat de groei in bezoekersaantallen niet alleen te danken is aan het aanzienlijk uitgebreide winkelaanbod van A-merken. De mall heeft zich weten te positioneren als een veelzijdige lifestyle bestemming door een breed scala aan horecagelegenheden in het Eet Theater en de Fresh!, diverse beauty-ervaringen en entertainment zoals de Kinepolis bioscoop.

Erica van Delft, General Manager van Westfield Mall of The Netherlands, kijkt positief naar de toekomst: 'Deze mijlpaal onderstreept de kracht van ons concept: een premium winkel- en entertainmentervaring die bezoekers blijft inspireren. Ook in de toekomst blijven we investeren in innovatie, duurzaamheid en een steeds breder aanbod, zodat Westfield Mall of The Netherlands dé bestemming blijft voor zowel vaste bezoekers als nieuwe generaties shoppers.' 


Bureaus

Media

Economisch