GvR reikt Coqs d'Honneur uit

GvR reikt Coqs d'Honneur uit

11-03-2025 (10:07) - Marketing

Het Genootschap voor Reclame (GvR) heeft maandagavond tijdens het jaarlijkse Hanendiner de winnaars bekendgemaakt van de Coqs d’Honneur; de prijzen voor opvallende, belangrijke of veelbelovende persoonlijke bijdragen aan het vak. Het diner werd mede mogelijk gemaakt door TBWA/NEBOKO en het menu werd mede verzorgd door TikTok-chef Sepp van Dijk, beter bekend als de TwistedChef.

Grootste twist? Geen oeuvreprijs, maar ruimte voor een eerlijk gesprek over welke verandering er nodig is in de reclamewereld. Het GvR is een besloten genootschap van invloedrijke en talentvolle mensen uit de marketing, reclame, wetenschap en media. Het GvR staat voor vriendschap in het vak, maar is vooral ook een plek om echte en eerlijke gesprekken met elkaar te voeren over waar het naartoe moet. De vraag: Is het tijd om dingen écht anders te doen in dit vak? In ieder geval het thema van de avond: Twisted.

Sepp van Dijk, de bekende TikTok-chef die onlangs nog op de complimenten van Gordon Ramsay kon rekenen, gaf een briljante twist aan het menu van de avond. Waar de genomineerde Jonge Hanen en winnaars van de Coq d’Honneurs dit jaar hun visie op de noodzakelijke twist in het reclamevak gaven, werd dit jaar voor het eerst sinds 2003 geen oeuvreprijs, Coq de Grand d’Honneur, uitgereikt. In plaats daarvan werd gediscussieerd over de relevantie van dit soort bijeenkomsten en uitreikingen.

De Coq d’Honneurs voor bijzondere en recente prestaties of bijdragen aan het vak werden dit jaar uitgereikt aan de volgende personen:

Bas Verheijen

De Chief Commercial Officer van HEMA weet keer op keer de marketing van retailbedrijven te vernieuwen. Wat hem daarbij kenmerkt, zijn de trouwe relaties die hij aangaat met zijn teams en bureaus. De durf in de digitale marketing van HEMA, die reikt van Fortnite tot TikTok, vindt de jury indrukwekkend.

Yvonne Prins

De voormalig CO-CEO van UM en bestuurslid bij VIA en SIRE, werd door de jury geroemd als een drijvende kracht binnen de branche. Prins heeft in haar carrière niet alleen indrukwekkende leiderschapsrollen vervuld, maar heeft zich ook onvermoeibaar ingezet voor de ontwikkeling van jong talent en de toekomst van het vak. ‘Een absolute vriendin in het vak die zich drie slagen in de rondte werkt,’ aldus de jury.

Naast haar strategische en bestuurlijke bijdragen staat Prins bekend om haar tomeloze energie en haar vermogen om mensen te verbinden. Of het nu gaat om haar bestuurswerk, haar mentorschap of haar eigen professionele ontwikkeling—ze blijft zichzelf continu uitdagen en vernieuwen. Haar brede ervaring en diepgaande kennis maken haar een ware vakvrouw, die met passie en toewijding de volgende generaties inspireert en begeleidt. 

Boris Nihom
Nihom trad afgelopen jaar toe tot het VIA-bestuur en werd benoemd tot CEO van Dentsu Benelux. Volgens de jury zet Nihom zich op een geweldige manier in voor het vak. Zijn werk als jurylid bij zowel de Effies als de Esprix werd geroemd en ook het winnen van een Grand Prix in Cannes met zijn team van Dentsu Creative voor KPN ‘stukje van mij’ maken hem een terechte winnaar.

Jonge Haan

Tijdens het Hanendiner werd ook de Jonge Haan uitgereikt voor een opvallend talent onder de dertig jaar. Drie genomineerden uit de wetenschap, bureau- of adverteerderswereld gaven elk een presentatie over hun eigen passie en visie op het communicatievak. De drie genomineerden waren Mara Jansen, Sammy Wals en Jhelisa Panfred. Na een stemmingsronde onder de aanwezigen ging Jhelisa Panfred er met de titel Jonge Haan vandoor.


Bureaus

Media

Economisch