Douwe, het online magazine van Douwe Egberts
25-11-2010 (09:32) - Marketing
Douwe Egberts complementeert zijn koffie- en theemagazine met een online variant: www.douwe-online.nl. Het interactieve magazine dient als ondersteunend platform voor iedereen die in het dagelijks leven op een professionele wijze met koffie en thee te maken heeft. Met het relatiemagazine Douwe wil Douwe Egberts Coffee Systems de loyaliteit en retentie verhogen. Bezoekers wanen zich in een wereld vol koffie en thee met het laatste nieuws, video’s en een speciale latte art tool.
Douwe online gunt bezoekers een kijkje in de koffiekeuken van anderen en biedt hen de kans om ideeën uit te wisselen en van elkaar te leren gebruikmakend van de geïntegreerde social media. Colin Westerwoudt, Channel Marketing Manager Large Accounts: ‘Het magazine is een belangrijk onderdeel van onze communicatiestrategie naar klanten. Met Douwe online gaan we mee in het steeds sneller veranderende medialandschap. Ook vormt het e-zine een contentgenerator voor het printmagazine en een analysetool om aan de behoeften van onze lezers te voldoen.’
Douwe is in opdracht van Douwe Egberts ontwikkeld door Boomerang Content en verschijnt zowel in print als online tweejaarlijks. Zo worden klanten vier keer per jaar op de hoogte gehouden van de laatste ontwikkelingen op het gebied van koffie en thee. Het printmagazine verschijnt begin december.