Voormalig topman Apple Claus Thune naar Podimo

Voormalig topman Apple Claus Thune naar Podimo

08-12-2022 (12:17) - Mensen

Podimo versterkt het global executive team met de komst van oud Apple topman Claus Thune. Thune zal nauw samenwerken met de product- en de lokale curatieteams om ervoor te zorgen dat Podimo een kwalitatief product oplevert, waarvan de ontdekkings- en gebruikerservaring naadloos verloopt.

Na enkele jaren op het wereldwijde hoofdkantoor van Apple Music in Los Angeles en een periode bij het Zweedse Epidemic Sound als directeur muziekcuratie, keert Thune nu terug naar Denemarken voor zijn nieuwe rol op het hoofdkantoor van Podimo in Kopenhagen.

Persoonlijke luisterervaring

Thune: "Ik heb mijn ogen laten vallen op Podimo sinds de start van het bedrijf in 2019. Tegenwoordig heeft iedereen een koptelefoon op of oortjes in. De persoonlijke luisterervaring beïnvloeden, mensen onderwijzen en uitdagen om hun kijk op de wereld te verruimen spreekt me echt aan, en dat is wat Podimo nastreeft. Ik voel me vereerd om me bij deze groep van intelligente, visionaire individuen aan te sluiten. Bovendien kijk ik ernaar uit om de kennis en ervaring die ik heb opgedaan in wereldwijde content en curatie toe te passen op het snelst groeiende mediatype van het afgelopen decennium."

Achtergrond

Met een achtergrond in marketing bij onder andere Carlsberg en Sony Music ging Thune in 2010 aan de slag bij Apple's iTunes Music in Denemarken. Hier bekleedde hij verschillende internationale functies en richtte zich op de relaties met makers en contentcuratie. 

Lokaal niveau

Sachin Doshi, Chief Content Officer: "Podimo is gebouwd op het ontwikkelen van en werken met premium makers in lokale talen. We weten dat we concurreren om de luistertijd van mensen, dus het is belangrijk dat onze gebruikerservaring zo aangenaam mogelijk is. Zowel op internationaal als op lokaal niveau willen we persoonlijke aanbevelingen en content meer doordacht en creatief uitrollen. Claus weet als geen ander hoe je een redactionele stem, met empathie voor de luisteraar, kunt combineren met begrip voor het werken met een premium product om zo op te schalen naar nieuwe markten."