
Kruidvat en Suite Rouge zijn op elk kwaaltje voorbereid
Met de nieuwe campagne 'Beter ga je naar Kruidvat' richt de drogisterijketen op het toegankelijker maken van gezondheidsproducten voor iedereen. In de tv-commercial is een fanatieke vader tijdens een schoolkamp op alles voorbereid, maar wanneer hij zelf geveld wordt door een griepje, blijkt Kruidvat de beste redder in nood.
In de tv-commercial van deze campagne gaat Lies, het gezicht van Kruidvat, mee op een schoolkamp. Waar een overenthousiaste vader klaarstaat met een volledige survivaluitrusting inclusief camouflageschmink, blijft Lies nuchter. Ze lost alle kleine ongemakken snel op met alledaagse producten, die ook nog eens een stuk effectiever blijken te zijn.
Simpele, maar alomvattende tagline
“We richten ons op herkenbare scenario’s die met gezond verstand en goede voorbereiding snel op te lossen zijn", aldus Brenda Smith, Directeur Marketing & Customer Experience bij Kruidvat. "Kom je er toch niet uit? Dan staan onze gediplomeerde drogisten altijd klaar om te helpen."
Volgens de marketingdirecteur is de tagline 'Beter ga je naar Kruidvat’ simpel, maar alomvattend. "Het gaat over beter worden én blijven. Die herkenbaarheid en gelaagdheid maakt het thema perfect inzetbaar als kapstok voor allerlei communicatie binnen de gezondheidscategorie", vertelt Smith.
Humoristisch contrast
Het creatieve concept is bedacht door Suite Rouge, een speciaal label van Hotel L’Amour, opgericht voor Kruidvat. Creative Director Sander Volleman vertelt: "Het leuke aan dit concept is het sterke contrast: de vader die het schoolkamp ziet als een aflevering van een survivalprogramma, naast Lies die eenvoudigweg bij Kruidvat haar voorraad heeft ingeslagen. Dat verschil zorgt voor humor en maakt tegelijk duidelijk waar Kruidvat voor staat: het is de betaalbare en toegankelijke drogist voor iedereen.”
De campagne wordt breed uitgerold en is vanaf vandaag te zien op televisie, online, socials en in print en in de winkels van Kruidvat.
Bekijk hier de TVC vol humor:
Credits
Adverteerder: Kruidvat
Reclamebureau: Suite Rouge
Productiehuis: Annomann
Regisseur: Jeroen Annokee
Offline edit: Martin Heijgelaar
Online/grading: Crabsalad
Geluid: Earforce
Muziek: Massive Music
Media: EssenceMediacom
PR: ACE PR