![DEPT® opnieuw B Corp gecertificeerd](/public/image/2025/schermafbeelding_2025-02-12_om_09.58.09.png)
DEPT® opnieuw B Corp gecertificeerd
DEPT® heeft zich opnieuw gecertificieerd als B Corp en is daarmee de eerste global digital agency die deze duurzame mijlpaal bereikt. "B Corp is geen sticker die je één keer krijgt en waar je dan klaar mee bent."
In drie jaar tijd is DEPT® gegroeid van 1.200 naar meer dan 1.400 medewerkers, verdeeld over vijf contitenten. Zo’n snelle groei had ten koste kunnen gaan van impact, maar het tegendeel is waar. In 2024 kwam meer dan 10% van de omzet uit impactprojecten zoals Undo the Firewall en Easy Genomics, en werkte het samen met klanten als Daniel’s Music Foundation, ReflexAI, Ocean Spray, United States Olympic, Paralympic Committee en eBay.
"B Corp is geen sticker die je één keer krijgt en waar je dan klaar mee bent," zegt Dimi Albers, Global CEO van DEPT®. "Het dwingt ons om kritisch te blijven, om te verbeteren, om verantwoordelijkheid te nemen. In een tijd waarin bedrijven ESG laten vallen, bewijst onze recertificering dat groei en impact niet tegenover elkaar hoeven te staan. Dit is hoe wij werken. Dit is hoe business zou moeten werken."
Geen einddoel
Om die impact blijvend te maken, zet DEPT® zich structureel in om haar ecologische voetafdruk te verkleinen, diversiteit en inclusie te versterken en duurzaamheid te verankeren in de organisatie. Denk aan eerlijke lonen, strengere duurzame inkoopnormen en welzijnsprogramma’s voor medewerkers.
"De B Corp-certificering is een startpunt, geen einddoel," zegt Pooja Dindigal, Global Head of Impact bij DEPT®. "Het dwingt ons om niet alleen te beloven, maar te bewijzen. Om niet alleen te praten, maar te doen. We blijven onszelf uitdagen en samen met onze klanten bouwen aan een bedrijf dat niet alleen succesvol is, maar ook goed doet."