
The Flower Farm en Blyde Benelux bundelen krachten voor regenwoud
The Flower Farm, bekend van haar palmolievrije producten, werkt samen met Blyde Benelux voor een positievere impact op mens en planeet. Het B Corp communicatiebureau ondersteunt het margerine- en broodbelegmerk op het gebied van PR, Thought Leadership, communicatie en activatie.
Impact maken in het DNA van The Flower Farm. Sinds oprichting heeft het merk een duidelijk doel: smakelijke margerine en broodbeleg maken zonder palmolie, zodat geen regenwoud wordt gekapt. Dat sluit naadloos aan bij de missie van Blyde Benelux, een bureau dat uitsluitend werkt met mensen, merken, organisaties en overheden die een positieve voetafdruk achterlaten. Met deze samenwerking willen ze nog meer mensen inspireren in hun dagelijkse voedingskeuzes te gaan voor een ontbossingsvrij alternatief.
Zonder bewustwording geen verandering
Palmolie is een van de meest winstgevende gewassen ter wereld en zit in meer dan de helft van de producten in de supermarkt, van voeding tot cosmetica. Maar die populariteit heeft een schaduwzijde. In 2023 werd maar liefst 3,7 miljoen hectare aan tropisch regenwoud verwoest, wat gelijkstaat aan tien voetbalvelden per minuut. Om te voorkomen dat de longen van onze aarde verdwijnen, is het van fundamenteel belang dat de ontbossing van het regenwoud voor palmolieplantages en andere tropische oliën wordt gestopt.
Arjen van Strien, CEO van The Flower Farm: "We willen niet alleen lekkere producten maken, maar ook een beweging creëren. Hoe meer mensen we kunnen inspireren voor ontbossingsvrije producten te kiezen, hoe beter. Dat begint bij het informeren van consumenten over waar palmolie in zit en wat de gevolgen van de productie zijn voor onze planeet."
Meer duurzame samenwerkingen
Het is Blyde Benelux niet vreemd om aan uitdagende, gedragsveranderende missies mee te werken. Zo zet het bureau zich onder meer in voor Vandebron, die duurzame energie 100% van de tijd beschikbaar wil maken, voor Too Good Too Go, die voedselverspilling wil aankaarten en reduceren en voor Stichting De Buurt, die ervoor zorgt dat we allemaal in meer betrokken buurten wonen.
Nynke Geus-van den Broek, oprichter van Blyde Benelux: "The Flower Farm laat zien dat je met goede producten en een sterk verhaal écht impact kunt maken. Wij zijn er trots op om hen te helpen hun boodschap nog verder te verspreiden en mensen op AAN te zetten om met kleine dagelijkse acties een positief verschil te maken."