The Flower Farm niet meer weg te denken uit margarineschap

02-12-2021 (14:08) - Sustainable

De palmolievrije margarine van The Flower Farm is in twee jaar na oprichting een van de grote spelers geworden in het margarineschap. Met een groei van 2,5 keer in volume ten opzichte van vorig jaar heeft The Flower Farm nu een landelijk marktaandeel van 3,3%. Dat blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau Nielsen.
 
Afgelopen jaar is het volume van het merk met 2,5 keer gegroeid. En dat terwijl de markt voor tafelmargarines al jaren een structurele daling van ongeveer 3% per jaar laat zien.
 
Oprichter Marcel van Wing: 'Je zet het merk op met een missie, namelijk de ontbossing van regenwoud tegengaan door producten zonder palmolie aan te bieden. Het is geweldig om te zien hoe breed het wordt opgepakt en hoeveel mensen al zijn overgestapt om te helpen deze missie werkelijkheid te maken.'
 
Sinds de start in 2019 heeft The Flower Farm 8 miljoen kuipjes over de toonbank zien gaan. Dat betekent dat het palmolievrije merk reeds 320.000 kg palmolie heeft bespaard. Om dit te produceren was anders meer dan 880.000 m2 aan palmolieplantages nodig geweest. 
 
Week 45 van dit jaar liet voor The Flower Farm de hoogste weekomzet tot nu toe zien. Daarnaast is het merk dit jaar al de grens van €5 miljoen factuurwaarde binnen retail gepasseerd.