G-STAR vergroot Europese aanwezigheid tweedehandsplatform Rewear

G-STAR vergroot Europese aanwezigheid tweedehandsplatform Rewear

10-10-2025 (10:06) - Sustainable

G-STAR breidt zijn tweedehandsplatform Rewear uit naar drie extra markten. Na een succesvolle lancering in Nederland, is de duurzame marktplaats nu ook actief in België, Frankrijk en Duitsland. Het Nederlandse jeansmerk heeft een ambitieus doel: tegen 2030 één miljoen jeans hergebruiken, repareren of recyclen.

Dankzij Rewear kunnen klanten kledingstukken van G-STAR die niet meer passen of bij hun stijl aansluiten, inwisselen. In ruil ontvangen zij een waardebon die kan worden gebruikt voor zowel de nieuwe collecties als de tweedehands items. Klanten die juist op zoek zijn naar een tweedehands item, kunnen ook op het platform terecht. Deze uitbreiding is de volgende stap in de reis van het merk richting meer circulariteit.

Repair-Rewear-Recycle-strategie

De tweedehandsservice is een belangrijk onderdeel van G-STAR's Repair-Rewear-Recycle-strategie. In de afgelopen jaren heeft het jeansmerk verschillende gratis initiatieven gelanceerd om de levensduur van zijn kleding te verlengen, of deze een nieuw leven te geven. Zo biedt G-STAR Certified Tailors aan die gratis reparaties uitvoeren in Nederland, België, Duitsland en Zuid-Afrika. Daarnaast zijn er inleverpunten in de winkels waar klanten kledingstukken, die niet meer te herstellen zijn, kunnen afgeven voor verantwoorde recycling.

Eén miljoen jeans

G-STAR streeft ernaar om tegen 2030 één miljoen jeans te hergebruiken, repareren of recyclen. "G-STAR kleding is gemaakt om lang mee te gaan. Onze Repair-Rewear-Recycle-programma’s zijn ontworpen om het voor klanten gemakkelijker te maken de levensduur van onze producten te verlengen en kleding uit de vuilstort te houden. Op deze manier kunnen we samen een betekenisvolle, collectieve impact creëren", aldus Rebecka Sancho, Head of Sustainability, G-STAR.