Billy Grace groeit 800% en haalt twee nieuwe investeerders aan boord
De omzet van AI-marketing startup Billy Grace verachtvoudigde het afgelopen jaar. Dat was mede te danken aan nieuwe bedrijven die het platform gebruikten, zoals Mr Marvis, DPG Media Group, Intratuin en Picnic. Ook sloten twee nieuwe angels zich aan als investeerder: voormalig GroupM-President Alex Stil en Rob van Nuenen, CEO en founder van Channable. Billy Grace zet dit jaar in op buitenlandse expansie.
In 2023 kozen Mr Marvis, Picnic, Intratuin, XXL Nutrition, DPG Media Group, Pricewise en Joolz voor de AI-software van Billy Grace. De Nederlandse startup stelt bedrijven in staat om hun online marketingcampagnes te automatiseren en optimaliseren met behulp van kunstmatige intelligentie. De omzet van het bedrijf groeide het afgelopen jaar met 800 procent. Mitch Voskuilen, CEO en founder van Billy Grace: “Ook al maakt ons systeem geen gebruik van generatieve AI, Billy Grace profiteert wel van de toegenomen interesse in AI.”
“Het is onze ambitie om deze groeiende lijn door te zetten. Komend jaar willen we daarom internationaal opschalen. We hopen Duitsland, Engeland en misschien zelfs een deel van de Scandinavische landen te bereiken. Het is daarbij een voordeel dat we een SaaS-bedrijf zijn en daardoor per definitie makkelijker op te schalen. De internationale expansie vraagt overigens wel iets van onze operatie: we verdubbelen komend jaar waarschijnlijk in het aantal collega’s.”