
Dit is de Snapchat recap van 2025
Het is de maand van de terugblik momenten en ook Snapchat lanceert de terugblik op 2025. Dit jaar stond in het teken van vriendschap, creativiteit en connectie. Veel snelle chats tot lange telefoongesprekken en alles daartussenin.
Naast Snapchat zijn eigen terugblik op 2025, lanceert het sociale media-bedrijf ook voor iedere gebruiker een eigen persoonlijke video met de hoogtepunten uit hun Snaps, Stories en Chats. De recap biedt een inzicht in hoe gebruikers verbonden waren, communiceerden en zichzelf uitdrukten.
De meest opvallende trends 2025
Audio en video zijn terug
Bellen gebeurt nog vaker dan we denken. Op snapchat nam audio via spraakberichten, videochat of voice calls juist toe. Wereldwijd besteedden gebruikers gemiddeld 1,7 miljard minuten per dag aan praten, dat is 30% neer dan vorig jaar.
Alledaagse momenten
Op Snapchat is er geen reden nodig om contact op te nemen. Voor 40% van de gebruikers onder Generatie Z zijn de Snaps willekeurige momenten die in het teken staan van verbonden blijven.
Minder woorden, meer beeld
In plaats van te reageren met woorden, gebruiken gebruikers het hartjes-icoon 44% vaker en communiceren ze veel sneller via stickers
Trends in chat
Van trending haarstyles tot trending stickers; alles trends van 2025 zijn terug te vinden in de uitingen van mensen online. Populaire Bitmoji-kapsels waren dit jaar de slicked-back bun, curtain bangs en broccoli hair. Daarnaast is de 6/7 Bitmoji-sticer de meest gebruikte sticker op het platform ooit.
Groepschats
Het gebruik van groepschats zijn centraal gebleven. Het aantal berichten die gestuurd zijn in groepschats groeide met ruim 5%. De meest actieve Snapchatters stuurden dit jaar meer dan 8.880 berichten in hun favoriete groepschat.