L'Oréal versterkt klantervaring met Databricks Lakehouse
Data- en AI-bedrijf Databricks deelt vandaag dat L'Ore´al, 's werelds grootste speler in beauty, Databricks gebruikt om zijn multicloudstrategie en de interoperabiliteit van zijn wereldwijde Beauty Tech Data Platform te versterken.
Het Databricks Lakehouse verenigt de data uit alle cloudgebaseerde dataplatforms van L'Oréal. Het Lakehouse biedt een volledig overzicht van de ‘datareis’ van de consument, van vraag tot aankoop, van verzending tot nazorg en van de online- tot de offline-ervaring. Met Databricks als sleutelonderdeel van zijn enterprise-dataplatform kan L'Ore´al zijn consumenten- en klantbeleving verder verbeteren.
Voordelen
L'Oréal werkte al sinds 2019 met het Databricks Lakehouse voor zijn Consumer 360- en CRM-activiteiten in Noord-Amerika. Het L'Ore´al Tech-team heeft in de samenwerking met Databricks al aanzienlijke voordelen ervaren, waarbij inzichten in realtime consumentendata worden samengevoegd en geanalyseerd. In slechts twee jaar tijd verbeterde de productiviteit bij L'Oréal Noord-Amerika met 20%, dankzij een vermindering van het aantal onderhoudswerkzaamheden en een verbeterde runtime en cloudgebruik. Het L'Oréal Tech-team streeft daarbij de duurzame ontwikkelingsdoelstellingen van de L'Oréal Group na: door data-uitwisseling te optimaliseren en rationaliseren, verminderen ze de volumes die tussen geografische regio's worden getransporteerd.
Loyaliteit en Groei borgen
"Het Databricks Lakehouse is een eenvoudig en verenigd platform voor alle data-, analytics- en AI-activiteiten. Het is nog nooit zo'n uitdaging geweest voor grote retailers om een holistisch klantbeeld bij te houden om loyaliteit en groei te borgen, maar data-gerichte organisaties zoals L'Oréal lopen voorop en transformeren deze uitdaging in een kans. We zijn trots om de wereldwijde, realtime inzichten en databeheer te leveren die L'Oréal in staat stelt een ongelooflijke klantervaring te bieden", zegt Naveen Zutshi, CIO van Databricks.