Tech Themes 2025: Trends vertalen naar impactvolle campagnes
Politieke onzekerheid, opkomende technologieën en veranderend consumentengedrag hebben het digitale medialandschap ingrijpend veranderd. Dit en meer blijkt uit het trendrapport Tech Themes 2025. Het rapport is samengesteld door het wereldwijde mediaplatform Teads en gebaseerd op analyses van tientallen onderzoeksrapporten, de Teads Global Tech Themes Survey en inzichten van mediaprofessionals wereldwijd.
Naast een analyse van de belangrijkste marktontwikkelingen biedt het rapport ook een trend top 5 die laat zien hoe merken kunnen inspelen op de veranderingen in het digitale medialandschap. De onderzoekers benadrukken dat 'premium contentomgevingen' van cruciaal belang zijn om vertrouwen op te bouwen en merkperceptie te versterken.
Omnichannel videostrategieën spelen sleutelrol
Door in te spelen op zowel lean-back momenten via connected TV als lean-in interacties op mobiele apparaten, kunnen merken een consistente en impactvolle storytelling neerzetten. Innovaties zoals AI en interactieve formats maken deze strategieën bovendien steeds effectiever, met nieuwe mogelijkheden voor engagement en meetbare resultaten.
Culturele en maatschappelijke thema's
Het trendrapport onderstreept ook de waarde van campagnes die aansluiten op culturele en maatschappelijke mijlpalen, zoals grote evenementen of trends. Dergelijke campagnes verhogen niet alleen de betrokkenheid, maar dragen ook bij aan een hogere ROI. Tegelijkertijd blijft privacyvriendelijke targeting, zoals contextueel adverteren, onmisbaar om consumenten te bereiken zonder vertrouwen te verliezen.
'Onmisbaar voor iedere marketeer'
Met deze inzichten biedt Tech Themes 2025, volgens Geert Hoogeveen, Managing Director Teads Nederland, adverteerders concrete handvatten om strategieën te ontwikkelen die aansluiten op de dynamiek van de markt. Hoogeveen: "De onrust in de wereld en de markt maakt het belangrijker dan ooit om trends te vertalen naar concrete acties. Wat ik persoonlijk zo waardeer aan dit rapport, is dat het enorme hoeveelheden data en inzichten van onafhankelijke derden bundelt in een helder en overzichtelijk document. Dat deze data vervolgens is aangevuld met concrete adviezen en praktijkvoorbeelden, maakt het rapport onmisbaar voor iedere marketeer die campagnes toekomstbestendig wil maken."
Download het volledige rapport hier.