
Spotta wordt concurrent van PostNL met nieuwe direct mail-dienst
Spotta, de bezorger van meer dan 4,2 miljoen folderpakketten per week, breidt zijn diensten uit met de bezorging van direct mail. Met deze stap betreedt het bedrijf de markt voor geadresseerde post. Om dit mogelijk te maken, heeft Spotta zich ingeschreven bij de Autoriteit Consument en Markt als postvervoerder.
De behoefte aan betaalbare en kwalitatieve drukwerkbezorging groeit, vooral nu de keuze voor adverteerders op het gebied van direct mail steeds beperkter wordt. Spotta biedt een antwoord op deze uitdaging met direct mail: een oplossing waarmee adverteerders hun doelgroep gericht en effectief kunnen bereiken.
"Brievenbusreclame blijft een waardevol communicatie-instrument", zegt Niels Mossel, Business Manager Direct Mail van Spotta. "Met Spotta Direct Mail bieden wij adverteerders de mogelijkheid om hun boodschap opvallend en persoonlijk te presenteren, zonder concessies te doen op de attentiewaarde. Door onze efficiënte bezorging en concurrerende tarieven kunnen adverteerders via folderpakketten en nu ook via geadresseerde post met hun doelgroep communiceren."
Spotta investeert de komende jaren €20 miljoen in nieuwe machines om direct mail op nog grotere schaal aan te kunnen bieden. Yme Pasma, Algemeen Directeur van Spotta: "Met de direct mail bezorging verstevigen we onze positie als innovator in de bezorgmarkt op een moment waarop adverteerders steeds vaker zoeken naar alternatieven voor traditionele postbezorging."