
The Others maakt eindejaarscampagne voor Ronald McDonald Kinderfonds
Voor het Ronald Mcdonald Kinderfonds ontwikkelde creatief bureau The Others een eindejaarscampagne. Het doel van de film is om de waarde van nabijheid voor gezinnen met een ziek kind tastbaar te maken.
In de campagne staat het gezin Dwarka centraal met de boodschap 'Geef elkaar dicht bij elkaar'. De documentaire-achtige film laat zien hoe het voelt om niet bij een ziek kind te kunnen zijn en hoe de afstand wordt overbrugd door Ronad McDonald Huizen.
Door herinneringen en emoties tastbaar te maken in de film, ervaren kijkers de spanning van gemis en de warmte om weer samen te kunnen zijn. De campagne legt focus op dat de huizen meer zijn dan logeerplekken, namelijk een tweede huis waar gezinnen elkaar nabij kunnen blijven.
Tijdens de feestdagen draait het om samenzijn. Voor gezinnen met een ziek kind is dat niet vanzelfsprekend. De film wil laten zien dat het bij Ronald McDonald huizen wel kan. Daarnaast roept de campagne steun op: donaties helpen gezinnen letterlijk en figuurlijk dichter bij elkaar te blijven.
Credits
Opdrachtgever
Ronald McDonald Kinderfonds:
Leonie de Zwaan, Lieke Kleverwal, Monique Hullegie, Sandra van Kuijk, Wendy Smit
Agency: The Others
Creatie & regie: Alewijn Eijgenraam, Chris Visser
DOP / Fotografie: Hugo Goudswaard
1st AC: Daan van Vloten
Boom operator: Ton Spruit
Visagie: Borka Florentinus
Artwork: Martijn Mandemakers
Décor: Lucienne Meijer
Account: Lonneke Groothuis
Special thanks to:
Fidato - Sjaak Wösten
Giesbers Retial / Hippo - Eddy Giesbers, Stephan Bais
The Others – Made to Create
The Others is een creatief bureau en creëren werk dat werkt! We ontwikkelen én produceren, van idee tot resultaat. Slimme strategie, opmerkelijke identiteiten, creatieve concepten en consistente communicatie. Om merken en organisaties verder te brengen. Vooruit!