Gouden plaat voor MEAU's Stukje van Mij

03-07-2024 (10:32) - Audio

De prijzenregen houdt maar niet op voor Stukje van Mij. Eerder won de KPN-campagne een Grand Prix in Cannes. Nu ontvangt MEAU een gouden plaat voor haar hitnummer - dat 16 weken lang in de top 50 stond en maar liefst 15 miljoen streams behaalde.

"Wow, dit is geweldig", was MEAU's eerste reactie toen zij de Gouden Plaat in de Radio 538-studio in ontvangst nam. "Het liedje heeft zo'n belangrijke boodschap, die ik samen met KPN wil meegeven aan anderen, namelijk: denk na voordat je doorstuurt. Ik ben heel trots op de impact van dit nummer en dankbaar voor de waardering in de vorm van deze gouden plaat", aldus de Nederlandse sing-songwriter. 

Impact

Sinds Stukje van Mij is uitgebracht, geven honderden middelbare scholen door heel Nederland les over online shaming, waar de bijbehorende video van MEAU en KPN een onderdeel van is. 

Het nummer ging binnen drie weken viral, haalde zelfs Beyoncé in binnen de streaming hitlijsten en de bijbehorende video werd meer dan 33 miljoen keer bekeken. Daarnaast is er een Engelse versie van het nummer gemaakt: 'Piece of my Soul'.