Pinchhitters lanceert in samenwerking met Stichting ALS: PindakaALS
In de strijd tegen de ziekte ALS heeft media-activatiebureau Pinchhitters een campagne gelanceerd; PindakaALS. Een speciale pot pindakaas, in samenwerking met De Pindakaaswinkel, waarvan niet alleen een deel van de naam maar ook een deel van de opbrengst naar Stichting ALS Nederland gaat.
Robbert van Loon, medeoprichter van Pinchhitters: “De beste ideeën ontstaan vaker uit een woordgrap. Zo ook PindakaALS. Afgelopen zomer kregen wij de vraag of wij iets konden betekenen voor Stichting ALS Nederland. Zij spraken de wens uit voor een tastbaar product dat ze in de laatste maand van het jaar konden verkopen. Al tijdens een van de eerste brainstorms, niet geheel toevallig aan de lunchtafel, kwamen we op de naam PindakaALS. Dit vanuit de gedachte; wat vindt iedereen in Nederland nou écht lekker. Hate it or love it, want ook binnen ons team waren er twijfels of deze naam wel kon haha, maar met de stoute schoenen aan presenteerden we dit idee aan Stichting ALS Nederland. Het bleek een schot in de roos, want al binnen een dag lag er een GO! Vanaf dat moment hebben wij alle contacten gelegd, kosteloos alle geanimeerde videocontent geschoten én staan we aan de basis van de gehele paid mediamix”.
PindakaALS is tot en met eind december exclusief te verkrijgen in de webshop van De Pindakaaswinkel; https://depindakaaswinkel.nl/shop/pindakaals/.