Regisseur Arjen Schotel versterkt HazazaH
Productiemaatschappij Hazazah breidt haar team uit met Internationaal werkende regisseur Arjen Schotel, die eerder een Lamp won voor 'A letter to Brabant'.
Voordat hij ging regisseren, werkte Arjen Schotel als promo-maker en leerde hij in concepten denken – en specialiseerde hij zich in de kunst van de perfecte cut en het opbouwen van spanning in korte verhalen. Sinds 2020 is hij fulltime regisseur.
Geslaagde commercial
Arjen Schotel: ‘In mijn ogen is een geslaagde commercial er een die zich onderscheidt van de massa. Dit kan visueel zijn, of door de impact van een goed verhaal. Het liefst creëer ik intense emoties, grote contrasten en stimuleer ik alle zintuigen. Vanaf het eerste beeld moet de kijker nieuwsgierig zijn en getriggerd worden. Op die manier steekt de commercial, en daarmee de afzender van de boodschap, boven het maaiveld uit.
'Ik zie grote kansen, vooral op het gebied van edgy commercials, spannende storytelling, automotive werk, fashion en drama. Stiekem wil ik me ook meer ontwikkelen op het gebied van fictie, wat ook mogelijk is bij HazazaH.'
Werelden die er niet zijn
Jeroen van den Idsert, executive producer en oprichter van hazazaH Film & Photography: ‘Hij heeft een mooie smaak. Dit zinnetje kwam bij mij naar boven, toen ik over zijn werk nadacht: beauty and style are expressed with wonder and inventiveness. Dat gaat verder dan een mooie doos goed in beeld brengen.
'Hij creëert andere werelden, met verrassende en soms een tikkeltje surrealistische, ongrijpbare beelden. En hij past dat toe in verschillend werk, voor een horlogemerk, softwaremerk, voor Chanel heeft hij een dansfilm gemaakt, hij deinst niet terug voor mode en hij maakt ook poëtische autocommercials, wat sowieso niet veel regisseurs goed kunnen.