Zalando introduceert Designer experience
Zalando introduceert de vernieuwde Designer experience op de website en in de app.
Dit biedt designermerken de kans om hun (nieuwe) collecties in een boutique-stijl winkelomgeving onder de aandacht te brengen bij klanten van Zalando.
Afgestemd op liefhebbers
De nieuwe omgeving voor designermerken biedt een inspirerende winkelervaring die is afgestemd op liefhebbers van designermode. Merkpartners kunnen zo nog beter hun verhaal vertellen en collecties, campagnes en samenwerkingen bekendmaken dankzij dynamische designelementen binnen een unieke en visuele omgeving.
“Klanten zoeken op Zalando steeds vaker naar inspiratie, personalisatie en nieuwe producten. De interesse in designermerken neemt toe, wat duidelijk naar voren komt in het stijgende aantal zoekopdrachten naar luxemerken op Zalando. Dit is een kans om een inspirerende bestemming te bieden aan iedereen, van trouwe klanten die regelmatig eigentijdse en luxeartikelen kopen tot mensen die voor het eerst een aankoop doen”, vertelt Lena-Sophie Roeper, directeur Designer & Luxury bij Zalando.
Diepere band met Nederlandse klant
Fabio Baum, General Manager Benelux & Nordics bij Zalando: "We weten dat Nederlandse klanten verschillende stijlen combineren en ook op zoek zijn naar designerkleding. Ik ben zeer enthousiast dat we ons volledig inzetten voor deze cruciale categorie – het is een stap die ons zal helpen een nog diepere band op te bouwen met onze Nederlandse klanten. Tegelijkertijd ben ik ervan overtuigd dat we, door een luxe boutique-stijl winkelervaring te creëren, Zalando verder positioneren als een sterke, vernieuwende en inclusieve partner voor luxe- en designermerken."
Samenwerking met Rina Sawayama
Zalando viert de lancering van de vernieuwde winkelervaring met een samenwerking met de Brits-Japanse muzikant en actrice Rina Sawayama. Zij is dit jaar de officiële ambassadeur van het designer- en luxe mode aanbod. De samenwerking wordt afgetrapt met een creatieve campagne.
In samenwerking met Highsnobiety, introduceerde het bedrijf vorig jaar ‘Stories bij Zalando’, een visuele tool die klanten uitnodigt om trends te ontdekken op het gebied van mode, cultuur, persoonlijkheden en exclusieve samenwerkingen. Hier werden designermerken zoals GmbH, Ludovic de Saint Sernin en samenwerkingen zoals MM6 x Chenpeng in de schijnwerpers gezet.
Het assortiment van Zalando Designer omvat onder meer de in Amsterdam gevestigde merken Filling Pieces en Stieglitz, en Lardini, Aspesi, Bally, Helmut Lang, Proenza Schouler White Label, Victoria Beckham, Missoni, Rabanne, Vivienne Westwood, 032C, GCDS, Peter Do, Ahluwalia, Ralph Lauren en Emporio Armani.