Naïf haalt investering van 23 miljoen op voor duurzame groei en innovatie

14-11-2023 (07:00) - Economisch

Na snelle groei en succes in het verwezenlijken van zijn missie heeft het Nederlandse verzorgingsmerk 23 miljoen euro opgehaald bij de Europese impact investeerder Future Business Partnership (FBP). De investering zal worden ingezet om duurzaam door te groeien, innovaties te stimuleren om de verzorgingsindustrie te verbeteren, en verdere expansie in nieuwe markten te financieren.

Het doel: meer verkochte Naïf producten betekent meer geholpen ouders en minder microplastics in de verzorgingsindustrie. "Deze investering onderstreept dat commercieel succes en positieve impact hand in hand kunnen gaan,” reageert Sjoerd Trompetter, oprichter van Naïf. “Succes gaat verder dan alleen financiële groei. We hebben bewust voor FBP gekozen vanwege hun gedeelde waarden en toewijding als impact investeerder. Dit kapitaal stelt ons in staat om te blijven groeien, onze producten te innoveren en onze positieve impact op de verzorgingsindustrie te vergroten."

Jochem Hes, mede-oprichter van Naïf: "De investering markeert een mijlpaal in ons avontuur. We begonnen in 2014 met een dosis naïviteit, maar met geloof in een betere industrie. Nu, tien jaar later, zijn we trots op onze groei en kijken we uit naar een nieuw hoofdstuk."

 


Bureaus

Media

Marketing