Albert Heijn 135 jaar

27-05-2022 (19:12) - Marketing

 
Vandaag bestaat Albert Heijn 135 jaar. Als één Albert Heijn, één team, met één plan maakt de supermarktketen al jaren elke dag impact op het leven van klanten. Wat begon als kruidenierswinkel is door de jaren heen uitgegroeid tot een supermarkt die beter eten bereikbaar maakt voor iedereen. 
 
Er is veel gebeurd sinds de 21-jarige Albert Heijn in 1887 de kleine kruidenierswinkel van zijn vader overnam. Op de Zaanse Schans opende in 1967 een openluchtmuseum met het originele interieur van de kruidenierszaak die 135 jaar geleden voor het eerst haar deuren opende in Oostzaan. In de Albert Heijn Museumwinkel komen ieder jaar meer dan 200.000 bezoekers. Jaarlijks zorgen vrijwilligers er vanaf maart voor dat de winkel openblijft en dat bezoekers de historie van Albert Heijn hier kunnen beleven.  
 

Veranderingen door de jaren heen 

In 135 jaar heeft Albert Heijn veel zien veranderen en beweegt tot op de dag van vandaag nog steeds mee met de maatschappij. Zo zorgde Albert Heijn voor de komst van spaaracties waarmee 'luxe'-producten zoals een koelkast, draagbare radio, elektrische blikopenernaaimachine en een verrekijker met hoge kortingen gekocht konden worden. Albert Heijn zorgde daarnaast ook voor de komst van de Bonuskaart, de streepjescode, de komst van diverse nieuwe fruit- en groentesoorten (zoals kiwi en mango) en nog veel meer.
 
Om stil te staan bij deze mijlpijl van het 135-jarig bestaan, zie je in 135 seconden hoe Albert Heijn onder andere technologie, thuisbezorgen en beter eten sinds135 jaar bereikbaar maakt voor hun klanten.  

 


Bureaus

Media

Economisch