Zo shoppen Nederlanders voor Back to School 2025

Zo shoppen Nederlanders voor Back to School 2025

05-08-2025 (11:37) - Marketing

Acties.nl onderzoekt hoe Nederlanders zich voorbereiden op het nieuwe schooljaar en omgaan met de kosten rond Back to School. Het nieuwe schooljaar markeert voor veel gezinnen een belangrijk moment van voorbereiding, waarbij schoolspullen, kleding en technologie centraal staan. Maar hoe pakken Nederlanders deze periode aan? Kopen ze alles in één keer? En in hoeverre spelen merken, kortingen en online aankopen een rol?

Het onderzoek toont aan dat Nederlandse studenten steeds bewuster omgaan met hun Back to School aankopen. Het merk van schoolspullen speelt voor de meeste consumenten nauwelijks een rol; functionaliteit en prijs wegen zwaarder. Ook het koopmoment is belangrijk: het grootste deel van de studenten kiest ervoor om alle benodigdheden in één keer te kopen voor overzicht en gemak. Voor een deel van de Nederlanders is het aanschaffen van schoolspullen financieel een uitdaging, maar het grootste deel heeft voldoende budget om voorbereid te zijn. Daarbij blijft fysiek winkelen populair vanwege de persoonlijke service en beleving, al wint online shoppen terrein dankzij het gemak en de aantrekkelijke kortingscodes.

Deze inzichten laten zien dat Back to School shoppen voor Nederlanders draait om een slimme balans tussen prijsbewustzijn, gemak en persoonlijke voorkeur. Door hierop in te spelen kan Acties.nl consumenten blijven helpen met het maken van slimme en bewuste keuzes.

 

 


Bureaus

Media

Economisch