Blokker introduceert huismerk
29-11-2016 (14:12) - Marketing
Als de ontwikkelingen zich zo doorzetten, herkennen we Blokker over een tijdje nauwelijks meer terug. De nieuwste ontwikkeling is de introductie van een eigen merk. Het is voor het eerst dat de keten artikelen onder eigen label verkoopt.
baden & slapen
In totaal voegt de retailer dit najaar ruim 35 nieuwe merken toe aan het assortiment. Het eigen merk is voornamelijk zichtbaar in de grootste nieuwe productgroep: Baden & Slapen. Daarnaast krijgt Blokker producten van het eigen merk in de categorieën party-artikelen, kaarsen, servetten, bestek en keukentextiel.
eigen ideeën
Johanneke de Moor is Directeur Category Management. Ze legt uit dat de consument producten willen geven die 100% Blokker zijn: ‘Een Blokkerproduct, met onze ideeën gemaakt. De basis van het eigen merk assortiment is en blijft wat van Blokker wordt verwacht: kwaliteit tegen een aantrekkelijke prijs. Wat we nu toevoegen is sfeer, modern design en vrolijke trends. En we spelen in op seizoenen.’
verandering
Blokker is al een flinke tijd bezig met een identiteitsverandering. Daarbij hoort een aangepast assortiment. Zo’n 25% van het assortiment is de afgelopen maanden veranderd, met de introductie of uitbreiding van merken als Simplehuman, Cuisinova, Delonghi, Bialietti, Leonardo, Bobble, Sorbo en Medisana. Het vernieuwde assortiment wordt aangeboden in speciaal hiervoor ontworpen ‘werelden’ in de Blokkerwinkels: Eten & Tafelen, Koken & Bakken, Schoonmaak & Huishud, Opbergen & Organiseren, Wassen & Strijken, Elektrische Apparaten, Baden & Slapen, Inspireren & Verrassen, Spelen & Beleven en Wonen & Sfeermaken. Het begint erop te lijken dat Blokker in het gat wil duiken dat instortende warenhuisketens achterlaten.
campagne
Bij veranderingen horen uiteraard ook campagnes. Bekijk hier het filmpje dat hoort bij de introductie van het eigen merk.