dentsuACHTUNG! helpt startup Propel met identity en commerce platform

31-05-2022 (16:52) - Marketing

Propel - onderdeel van engineering company Saietta - werd vormgegeven door dentsuACHTUNG!; het bureau was verantwoordelijk voor positionering, naam, identity en commerce platform en is tevens betrokken bij productontwikkeling van de motoren en spatial design voor events en retail.
 
Ondanks dat Nederland bekend staat om haar hoogwaardige nautische en maritieme technologie wordt de markt voor elektrische bootaandrijving gedomineerd door buitenlandse spelers. Daar komt vanaf nu verandering in, wat betreft Sander van Dijk, managing director bij new kid on the dock Propel: "We leven in een tijd waarin vrijwel elk type vervoer elektrisch kan, zonder concessies op het gebied van design en functionaliteit. Je ziet in elke categorie een of meerdere spelers opstaan die bewijzen dat het één het ander niet uitsluit: van luxe auto’s tot deelscooters en van bezorgbusjes tot stadsfietsen. Toch zie je achter de mooiste sloepen vaak een buitenboordmotor die schril afsteekt bij de ranke lijnen van zijn drager. En is de motor ingebouwd, dan ontkom je niet aan het continue geluid en de geur van een verbrandingsmotor. Daar maakt Propel met minimalistische en hoogwaardige elektrische aandrijving een einde aan".
 

Ripple effect

Propel heeft daarom een minimalistisch en zeer gestileerd voorkomen. Daniel Sytsma, Executive Creative Director bij dentsuACHTUNG! legt uit: "Propel wil de markt van elektrische aandrijfsystemen opschudden met een combinatie van revolutionair design en technologie. Die missie is vertaald in een identiteit gebaseerd op het ripple effect: Een kleine beweging kan een golfbeweging worden die in staat is om een groter systeem te veranderen."
 


Bureaus

Media

Economisch