Greetz focust op persoonlijke aandacht met rebranding

17-05-2022 (11:24) - Marketing

Het geven van persoonlijke aandacht krijgt nóg meer betekenis bij Greetz. De nieuwe visuele identiteit geeft beter weer waar Greetz voor staat: het geven van betekenisvolle aandacht aan familie, geliefden en vrienden. De vernieuwde merkpositionering vormt de basis van de rebranding waarmee Greetz haar merkwaarden tot leven brengt.
 
Het leven is een aaneenschakeling van bijzondere momenten en deze filosofie loopt als een rode draad door alle uitingen op het vernieuwde platform van Greetz. Soms letterlijk, want de nieuwe rood-roze draad is een belangrijk nieuw stijlelement.
 

Aandachtsmerk

Greetz positioneert zich als hét aandachtsmerk van Nederland en de nieuwe visuele identiteit weerspiegelt dit: attent en verbindend, creatief en inspirerend. Ook het nieuwe logo van Greetz past bij de rebranding als basis voor het geven van persoonlijke aandacht en liefde. De oplettende kijker kan er ook de letter ‘G’ van Greetz in zien. Het kenmerkende kartelrandje van de postzegel is behouden gebleven. Ook komt de positionering als aandachtsmerk tot uitdrukking in de warme kleuren. "Ons doel is om hét aandachtsmerk van Nederland te zijn. We willen het voortdurend eenvoudiger maken om de perfecte kaart en het perfecte cadeau te vinden, maken, personaliseren en verzenden. Voor elk moment" vertelt Alwin Snippe, Marketing Director van Greetz. "We leven in een wereld waarin je heel snel een appje kunt sturen om te zeggen dat je aan iemand denkt. Maar jouw aandacht oprecht laten voelen, wordt alleen ervaren als er moeite voor is gedaan. Daar helpt Greetz je graag bij." De betekenisvolle verbinding tussen mensen ziet Greetz als kern van haar merkpositionering.
 

Persoonlijke aandacht

Op het platform, dat als onderdeel van de rebranding in een nieuw jasje zit, staat alles in het teken van het geven van persoonlijke aandacht tijdens de bijzondere momenten in een mensenleven. Greetz biedt de grootste collectie kaarten en cadeaus. Goede zoek- en filterfunctionaliteiten zorgen voor optimale keuzemogelijkheden, waardoor het mogelijk is een kaart of cadeau te personaliseren en deze helemaal past bij de gelegenheid en/of de persoon die je in het zonnetje wil zetten.

De ontwikkeling van de nieuwe visuele identiteit van Greetz is in samenwerking met strategisch designbureau Wunder gedaan.

 


Bureaus

Media

Economisch