iO verzorgt mediastrategie Fabrique des Lumières

01-06-2022 (15:51) - Marketing

iO (Campus Amsterdam) heeft voor de expositie Fabrique des Lumières de mediastrategie met een sterke digitale focus ontwikkeld. In deze strategie spelen social mediakanalen een grote rol. Dit in combinatie met aansprekende videoformats om de beleving verder te optimaliseren.    
 
Liesbeth Blijenberg, marketingmanager Fabrique des Lumières: “Begin dit jaar hebben wij iO gevraagd om een mediastrategie te ontwikkelen met als doel om Nederland nieuwsgierig te maken naar de overweldigende kunstbeleving, die een voor alle generaties toegankelijke experience als Fabrique des Lumières biedt. Vanuit het brede medianetwerk en de -ervaring, die iO in de wereld van kunst en cultuur heeft, zijn wij met elkaar om de tafel gaan zitten.” 
 
Het digitale kunstcentrum Fabrique des Lumières is op donderdag 21 april jongstleden officieel geopend in Zuiveringshal West op het Westergasterrein in Amsterdam. In Fabrique des Lumiéres zijn exposities te zien van klassieke en hedendaagse kunstenaars. Deze exposities zijn ‘immersief’: bezoekers kunnen zich als het ware in de kunstervaring laten onderdompelen. Met behulp van geavanceerde technologie worden de kunstwerken door lichtprojecties en begeleidende muziek tot leven gebracht. De eerste expositie bestaat uit de werken van de Oostenrijkse kunstenaar Gustav Klimt en zijn tijdgenoten. Het biedt de bezoeker een nieuw perspectief op de Weense schilderkunst van de negentiende en twintigste eeuw.
 
Bureau: iO
Strategie: Marcel van Huis & Jeanine Voulon
Campagne-manager: Jules Meijs
Social advertising-expert: Matthijs Audier
Programmatic-expert: Kam Chee Wong

  


Bureaus

Media

Economisch