New Kids on the Block 2021: Nieuwe Zakelijkheid wint

02-06-2022 (22:00) - Marketing

De New Kids on the Block-competitie 2021 was in diverse opzichten anders dan recente voorgaande edities. Vorig jaar ging Green Food Lab met de award aan de haal en met die winst was duidelijk dat bureaus met een focus op ‘Green Issues’ hun positie in het speelveld succesvol hadden geclaimd.  In de 2020-competitie wad het vooral creativiteit dat boven alles de aandacht trok en daarmee won het Amsterdamse Truus glansrijk. Dit jaar echter lijkt de jury met de keuze voor New Era Consultancy als winnaar van het New Kids on the Block Accent, te kiezen voor een nieuw soort zakelijkheid.
 
New Era Consultancy brengt met hun expliciete focus op schaalgrootte (‘we werken niet voor start-ups’) en effectief uren-schijven een nieuwe zakelijkheid terug op het podium. Meer over de missie van New Era Consultancy vind je in het interview in FONK magazine (verschint 8 juni)  dat de redactie kort voor de uitreiking met co-founder Alewijn Dekker had.
 

Internationale focus New Kids finalisten

Wat verder bij de New Kids finalisten 2021 opvalt, is dat zowel Tech-agency Cut the Code (de jongste speler van dit jaar) en creatief bureau in sport,  One:Nil, net als New Era Consultancy nu al bezig zijn over de landsgrenzen heen te kijken. Is die internationale focus toeval? De redactie van FONK denkt van niet. Corona heeft de deuren opengezet naar het buitenland. Digitaal internationaal zakendoen bleek tijdens de lockdowns minder moeilijk dan gedacht, niet verbazingwekkend dat het digitale nu in fysieke aanwezigheid wordt omgezet. 

Bureaus

Media

Economisch