Online horlogemarkt goed voor €1,4 miljard

29-05-2022 (22:27) - Marketing

Eén op de drie horlogebezitters (33%) heeft zijn of haar horloge online gekocht. Met een gemiddelde uitgave van €523 is deze markt inmiddels €1,4 miljard waard. De meeste Nederlanders hebben een Apple Watch (16%) of Seiko (15%). Dit blijkt uit onderzoek van No Ties onder ruim 1.000 Nederlanders.

In de top 5 horloges (online en offline) staan 3 smartwatch merken. De meeste Nederlanders geven aan een Apple Watch te hebben (16%). Kort daarachter volgt het Japanse merk Seiko met 15%. Op enige afstand op de derde plaats staat Casio (9%). De top vijf wordt gecomplementeerd door smartwatches van Samsung (8%) en Fitbit (7%). Onderaan de top 20 vinden we de merken Tommy Hilfiger (3%), Ice Watch (3%), Michael Kors (3%), Danish Design (3%) en TAG Heuer (3%).


Online omzet afgelopen jaar €140 miljoen

In het afgelopen jaar heeft 11% van de Nederlanders één of meerdere horloges gekocht. Dat komt neer op 1,5 miljoen Nederlanders. 45% hiervan kocht zijn of haar horloge(s) online. Gemiddeld gaf deze groep online €210 uit aan zijn of haar horloge(s). Hiermee komt de totale online omzet van het afgelopen jaar uit op €140 miljoen.
 

Apple Watch blijft populairst

Bijna één miljoen Nederlanders (7%) zijn van plan om binnen nu en één jaar een horloge te gaan kopen (waarvan 42% online). Men wil hier maximaal €415 uit gaan geven. De meeste consumenten geven aan een Apple Watch te gaan kopen (29%). Andere populaire merken zijn Samsung (14%), Seiko (12%) en Swatch (10%).

 


Bureaus

Media

Economisch