Starbucks steunt VluchtelingenWerk met #RedCupCheer campagne
16-12-2016 (12:44) - Marketing
Starbucks partners in Nederland steunen deze feestdagen het goede werk van VluchtelingenWerk met hun jaarlijkse Red Cup liefdadigheidsactie.
De #RedCupCheer campagne is 1 december van start gegaan en loopt tot en met 24 december. Ook is er een speciale wenskaartenactie voor vluchtelingen op 17 december bij Starbucks The Bank op het Rembrandtplein. De #RedCupCheer campagne houdt onder andere in dat er van elk kerstdrankje dat voor 24 december wordt verkocht 5 cent wordt gedoneerd aan VluchtelingenWerk Nederland.
Dorine Manson, directeur bij VluchtelingenWerk Nederland zegt: 'Wij zijn ontzettend blij met de nominatie van de Starbucks partners. Met deze samenwerking kunnen wij onze kaartenactie voor vluchtelingen onder de aandacht brengen bij een nog groter publiek en helpen wij een groep in de samenleving die onze steun hard nodig heeft.'
Naast een donatie stellen de verschillende Starbucks partners hun tijd beschikbaar voor vrijwilligerswerk om het goede werk van de mensenrechtenorganisatie onder de aandacht brengen. Zo biedt Starbucks op zaterdag 17 december plek aan een speciale wenskaartenactie van VluchtelingenWerk. Op die dag vormt de vestiging op het Rembrandtplein het decor voor een levensgrote ansichtkaart waar bezoekers hun persoonlijke boodschap in een groot hart kunnen achterlaten. Het is ook mogelijk om via VluchtelingenWerk kaarten te bestellen waarop een wens kan worden geschreven. VluchtelingenWerk zorgt ervoor dat de kaarten bij vluchtelingen terecht komen.